رابطه ارزش دلار و ریزش بیت‌کوین

تحلیل هفتگی بازار رمزارزها نشان می‌دهد که همه متغیرها فعلاً ضد صعودی‌شدن بازار هستند

زمان مطالعه: 2 دقیقه

کندل قیمت بیت‌کوین در سه روز گذشته به‌طور پیوسته وضعیتی صعودی داشته و با این رشد، ضررهای ابتدای هفته قبل تا حدی جبران شده است. بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته اما، حدود یک درصد از ارزش خود را از دست داده و اکنون با قیمتی حدود ۲۰ هزار دلار معامله می‌شود. برخی تحلیلگران همچنان نسبت به جهش‌های مقطعی بیت‌کوین در این بازار آشفته که ریسک‌پذیری معامله‌گران در آن به‌شدت کاهش یافته، با احتیاط اظهارنظر می‌کنند. این در حالی است که چهارشنبه هفته قبل تورم در آمریکا به بالاترین سطح در ۴۰ سال گذشته رسید و پلتفرم وام‌دهی سلسیوس (Celsius) هم پس از یک دوره سکوت، بالاخره اعلام ورشکستگی کرد.

هیت‌مپ بازار رمزارزها در هفته گذشته


شاخص دلار (DXY) که ارزش دلار آمریکا در برابر سبدی از ارزهای فیات مطرح جهان را اندازه‌گیری می‌کند، در حال نزدیک‌شدن به اوج‌های جدیدی است که از سال ۲۰۰۲ میلادی به این طرف هرگز دیده نشده است. این رشد ارزش دلار ناشی از افزایش تقاضا برای اوراق بهادار با درآمد ثابتی است که به دلار آمریکا وابسته هستند و در کنار این موضوع، بانک مرکزی آمریکا هم نرخ بهره بانکی را به‌صورت پیوسته در ماه‌های اخیر افزایش داده و ارزش ارزهای خارجی دیگری نظیر یورو کاهش یافته است. گفتنی است چندی پیش قیمت یورو در بازارهای جهانی پس از تقریباً دو دهه به زیر یک دلار رسید.

روند ارزش بازار آلت‌کوین‌ها در هفته گذشته


شاخص دلار با قیمت بیت‌کوین هم‌بستگی منفی دارد؛ بنابراین رشد این شاخص می‌تواند با کاهش قیمت ارزهای دیجیتال همراه باشد. همزمان با اعلام ورشکستگی سلسیوس، سلسیوس ماینینگ (Celsius Mining) هم که یکی از زیرمجموعه‌های این مؤسسه بوده و در حوزه استخراج ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کرد، ورشکستگی خود را به‌طور رسمی اعلام کرد. با این اتفاق، قیمت ریگ‌های استخراج بیت‌کوین به پایین‌ترین سطح طی تقریباً دو سال گذشته رسیده است. طبق داده‌های قیمتی پلتفرم لوکسور ماینینگ (Luxor Mining)، در ماه ژوئن (خرداد) و همزمان با حراج سلسیوس، ریگ‌های استخراج بیت‌کوین با قیمت ۵۰ تا ۶۰ دلار به ‌ازای هر تراهش بر ثانیه خریدوفروش می‌شدند. این یعنی سلسیوس دستگاه‌های خود را تقریباً نصف قیمت بازار فروخته است.

روند تغییرات سلطه بیت‌کوین در هفته گذشته
روند تغییرات سلطه بیت‌کوین در هفته گذشته
لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/n5e1
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.