استارتاپی به‌دنبال جذب سرمایه دو میلیارد دلاری

میستن‌لبز تاکنون ۱۴۰ میلیون دلار جمع‌آوری کرده و اکنون به‌دنبال اهداف بزرگ‌تری است

زمان مطالعه: 2 دقیقه

میستن‌لبز استارتاپی است که روی وب ۳ و زیرساخت بلاکچین تمرکز دارد. این استارتاپ اخیراً در حال مذاکره برای دور دوم جذب سرمایه خود و افزایش ارزش آن به دو میلیارد دلار است. وب‌سایت اینفورمیشن روز دوشنبه 11 ژوئیه گزارش داد که این استارتاپ در حال مذاکره برای جذب حداقل ۲۰۰ میلیون دلار در یک دور سرمایه‌گذاری به رهبری اف‌تی‌ایکس ونچرز، بازوی سرمایه‌گذاری خطرپذیر صرافی ارزهای دیجیتال اف‌تی‌ایکس است. گفته می‌شود میستن‌لبز تاکنون ۱۴۰ میلیون دلار سرمایه جذب کرده است.

اما ظاهراً میستن‌لبز هدف بسیار بزرگ‌تری دارد. سرمایه دو میلیارد دلاری که میستن‌لبز قصد دارد به دست آورد، بسیار بیشتر از سرمایه‌های قبلی این شرکت است. نکته قابل ‌توجه این است که میستن‌لبز زمانی این هدف را در سر می‌پرورانَد که بسیاری از شرکت‌ها درگیر سرمایه‌های کم و نامشخص و تعدیل نیروهای خود هستند. البته بنا بر گزارش‌ها این هدف بسته به عواملی تغییرپذیر نیز هست.

ارزش دور اول سرمایه‌گذاری روی میستن‌لبز ۳۶ میلیون دلار و به رهبری اندریسن هوروویتز بوده است. این سرمایه‌گذاری که در دسامبر ۲۰۲۱ انجام شد، حامیان دیگری نیز از جمله لایت اسپید، کوین‌بیس ونچرز، الکتریک کپیتال، استاندارد کریپتو، ان‌اف‌ایکس و اسلو ونچرز داشت.
لازم به ذکر است که میستن‌لبز در سال ۲۰۲۱ تأسیس شد و بر ساخت زیرساخت‌های بلاکچینی برای فعال‌کردن برنامه‌های غیرمتمرکز از جمله بازی‌های رمزنگاری‌شده تمرکز دارد. بنیان‌گذاران میستن‌لبز کارمندان سابق ناوی ریسرچ، تیم تحقیق و توسعه ارزهای دیجیتال متا، هستند. آنها در آنجا به توسعه استیبل‌کوین دیم کمک کردند.

افت قیمت دارایی‌های دیجیتال و ورشکستگی تری‌اروزکپیتال و وویجر دیجیتال باعث افزایش نگرانی سرمایه‌گذاران شده، اما با وجود این ترس و دلهره همچنان پول به سمت شرکت‌های بلاکچینی سرازیر می‌شود؛ زیرا سرمایه‌گذاران به‌دنبال فرصت‌های این‌چنینی و سرمایه‌گذاری در دوران رکود هستند.

اگر میستن‌لبز به هدف خود برای افزایش ارزش سرمایه به دو میلیارد دلار دست یابد، نه‌تنها اعتقاد راسخ و توانایی این استارتاپ به چشم می‌آید، بلکه این حرکت کل صنعت کریپتو را تکان می‌دهد و یک نقطه چرخش برای این صنعت محسوب می‌شود.

«دانیل تال»، سرپرست پروژه ICHI در مصاحبه‌ای به بلاک ورکز گفت: «در بازار نزولی این روزها، شاهد بدترین سناریوها هستیم، اما اگر از دید مثبت به این قضیه نگاه کنیم، این وضعیت می‌تواند بهترین زمان برای توسعه باشد.»

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/4duu
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.