کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

رابعه اقبال به‌دنبال پروژه‌های کریپتویی

نیورال کپیتال با ۱۵۰ میلیون دلار سرمایه و با تمرکز بر وب ۳ شروع به کار کرد

مدل داغ این روزهای سرمایه‌گذاری و ورود شرکت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه رمزارزها و پروژه‌های مرتبط با آنها تشکیل فاند‌آف‌فاندز (fund of funds) است؛ صندوق‌هایی که در دل خود چندین صندوق و سرمایه‌گذار شرکتی دیگر دارند که به شکل مستقل یا هم‌سرمایه‌گذاری به پروژه‌ها ورود می‌کنند.

در آخرین مورد از شکل‌گیری این صندوق‌ها، یکی از مدیران سابق یک صندوق مدیریت ثروت دولتی با شکل‌دادن به یک صندوق سرمایه‌گذاری متشکل از چند صندوق، وارد حوزه ارزهای دیجیتال شده است. رابعه اقبال ۱۵۰ میلیون دلار برای صندوق جدید نیورال کپیتال وارد میدان کرده تا روی استارتاپ‌های وب ۳ و رمزارزی سرمایه‌گذاری کند.

رابعه اقبال گفته قصد دارد اولین سرمایه‌ شرکت جدید را در پایان فوریه نهایی کند. یکی از صندوق‌های زیرمجموعه این شرکت فرست‌فلایت است که قرار است روی کسب‌وکارهای بلاکچینی و اقتصاد توکنی سرمایه‌گذاری کند؛ آن ‌هم با خرید سهام برخی صندوق‌های مرتبط در این حوزه.

مدل فعالیت نیورال تمرکز بر سرمایه‌گذاری‌های قبلی انجام‌شده در پروژه‌هایی است که مستعد رشد در فضای وب ۳ خواهند بود. از این رو این شرکت اعلام کرده به‌صورت مشترک وارد همکاری با وی‌سی‌ها و صندوق‌های ای‌تی‌اف خواهد شد. این صندوق که در نیویورک و هنگ‌کنگ و پورتوریکو دفاتری دارد، توسط صندوق کنتیک‌کپیتال پشتیبانی می‌شود که در مراحل ابتدایی پروژه‌های مطرحی چون بلاک‌فای، اف‌تی‌اکس و سولانا سرمایه‌گذاری کرده است.

صندوقی که اقبال راه‌اندازی کرده، یکی از آخرین نمونه‌ها از علاقه سرمایه‌گذاران شرکتی و سازمانی برای ورود به حوزه رمزارزهاست؛ سرمایه‌گذارانی که اشتیاق زیادی به مدل فاندآف‌فاندز نشان داده‌اند و یکی دیگر از نمونه‌های متأخر آن دوآل‌ورلدز است که «مایکل زینمن» آن را اداره می‌کند و روی پروژه‌های رمزارزی و وب ۳ تمرکز کرده است.

نیورال تأکید زیادی روی پروژه‌هایی که بنیان‌گذاران زن دارند یا از اقلیت‌های نژادی هستند، خواهد داشت و از این طریق سرمایه‌گذارانی را هدف‌گذاری کرده که به‌دنبال تنوع‌بخشی فرهنگی و جنسیتی به سبد خود خواهند بود.

نیورال در حال برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی صندوق‌های دوم و سوم خود به‌ترتیب با ۱۰۰ و ۵۰ میلیون دلار سرمایه است؛ صندوق‌هایی که تمرکزشان روی دیفای و وب ۳ خواهد بود. صندوق فرست‌لایت هم تاکنون روی استارتاپ‌هایی چون کوردو سرمایه‌گذاری کرده که زیرساخت مورد نیاز پروژه‌های دیفای را ارائه می‌دهد. حداقل میزان سرمایه‌گذاری این صندوق در کسب‌وکارها یک میلیون دلار و عمر صندوق 10‌ساله اعلام شده است.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/cf6t
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.