کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

رتبه اول مدیران عامل زن

درباره کارن لینچ

«کارن لینچ» مدیرعامل یک شرکت دارویی و بهداشتی با ۳۰۰ هزار کارمند است. امسال او رتبه اول مدیران عامل زن در فهرست فورچون ۵۰۰ را به‌ دست آورد. لینچ در ۳۰ دسامبر ۱۹۶۳ در ماساچوست متولد شد. در دانشکده مدیریت کارول در کالج بوستون تحصیل کرد و مدرک کارشناسی حسابداری دریافت کرد و توانست گواهینامه حسابدار عمومی را اخذ کند. پس از فارغ‌التحصیلی، او شغل اول خود را در دفتر بوستون شرکت مشاوره مدیریت ارنست اند یانگ آغاز کرد و در بخش مالی و بیمه مشغول شد.

او ۱۰ سال کار کرد و تصمیم گرفت در رشته‌ MBA ادامه تحصیل دهد. این بازگشت به تحصیل عجیب بود، اما لینچ می‌گوید: «من می‌خواستم دانش تجاری خود را گسترش دهم تا بیشتر در معرض جنبه‌های تجاری اداره یک شرکت قرار بگیرم».

در سال ۲۰۰۴، لینچ به‌عنوان رئیس «سیگنا دنتال» منصوب شد و تا سال ۲۰۰۹ در سیگنا کار کرد و پس از آن وارد شرکت ماژلان شد. او توانست ریاست بخش خدمات بهداشتی ماژلان را بر عهده بگیرد. تا سال ۲۰۱۲ در کنار ماژلان ماند تا اینکه به‌عنوان معاون اجرایی و رئیس بخش تخصصی محصولات به ایتنا پیوست.

لینچ در سال ۲۰۱۵، اولین مدیرعامل زن ایتنا شد و در این نقش توانست ایتنا را به قیمت ۷۰ میلیارد دلار به CVS Health بفروشد و این نقش را حفظ کند و بعد از مدتی خود لینچ مدیر اجرایی شرکت CVS Health شد. پس از بازنشستگی مدیرعامل شرکت، کارن لینچ مدیرعامل جایگزین وی شد که بالاترین رتبه مدیران عامل در فهرست فورچون ۵۰۰ است.

او به‌عنوان هشتمین زن قدرتمند جهان در سال ۲۰۲۲ معرفی شد و اولین زن موفق در کسب‌وکار در همین سال نامیده شد.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/qfry
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.