کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

روبیکا در مورد تعداد کاربران خود اطلاعیه داد / ۳۵ میلیون کاربر ماهانه فعال داریم

روبیکا به‌عنوان یکی از پلتفرم‌هایی که در سال‌های گذشته با حواشی فراوانی همراه بوده، در محدودیت‌های اخیر اینترنت و فیلترینگ اینستاگرام هم نامش بارها به عنوان یکی از بهترین جایگزین‌های پلتفرم‌های فیلترشده مطرح شده است. هفته گذشته برخی رسانه‌ها اعلام کردند روبیکا در جلسه‌ای تعداد کاربران خود را ۷۰ میلیون نفر اعلام کرده است و حالا روبیکا در اطلاعیه‌ای با تکذیب این خبر‌ها گفته که اشتباه برخی رسانه‌های تخصصی باعث شده این آمار اشباه دست به دست شود.

روبیکا در اطلاعیه خود گفته که در پاسخ به سؤالی در مورد آمار کاربرانش اعلام کرده که «حدود ۷۰ میلیون سیم‌کارت و شماره تلفن در روبیکا ثبت شده است.»

روبیکا در این اطلاعیه تأکید کرده که از سخنان نماینده روبیکا کاملاً مشهود بوده که منظور از این عدد، نه تعداد کاربران که صرفاً تعداد شماره تلفن‌هایی است که تا امروز در پلتفرم ثبت‌نام کرده‌اند و ارتباطی به آمار کاربران فعال ندارد.

در این اطلاعیه آمده که طبق آمار موجود از کاربران روبیکا، که در بستر فایبربیس مورد استناد است، هم‌اکنون این پلتفرم با دارا بودن بیش از ۱۷ میلیون کاربر فعال روزانه و ۳۵ میلیون کاربر فعال ماهانه، به مسیر خود ادامه می‌دهد. روبیکا تأکید کرده که آمار مطروحه تنها آمار مورد وثوق روبیکاست که کاملاً در داشبورد فایربیس، که یک ابزار جهانی و از ابزار‌های گوگل محسوب می‌شود، قابل مشاهده است.

در بخشی از این اطلاعیه با اعلام اینکه این شرکت سهامداران بزرگی دارد و نیازی به کمک دولتی ندارد، آمده است: «این سوپراپلیکیشن که دو اپراتور بزرگ کشور، همراه اول و ایرانسل، از سهامداران آن محسوب می‌شوند، عموماً نه‌تنها نیازی به حمایت‌های مادی و تسهیلات دولتی ندارد که همان‌طور که پیش‌تر نیز اعلام کرده، ترجیح می‌دهد در فضایی رقابتی و به دور از انسداد و انحصار در کنار بازیگران داخلی و خارجی قدرتمند دیگر به فعالیت خود ادامه دهد. بنابراین در مدت اخیر نیز روبیکا هیچ‌گونه کمک مادی از دستگاه‌های دولتی دریافت نکرده است.»

روبیکا یادآور شده که اعلام آمار کاربرانش، صرفاً با هدف شفافیت و اطلاع‌رسانی صورت می‌گیرد و هیچ هدف دیگری را نمی‌توان از آن استنتاج کرد.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/knuy
2 نظرات
  1. امیر می گوید

    35 هزار کاربر فعال ماهانه هم ندارد حالا چه برسه به میلیون!!!
    نصف اونایی هم که هنوز برنامه رو حذف نکردن بخاطر 2 تا کانالی بوده که شاید به کار بیاد

  2. ناشناس می گوید

    برنامه اش id اجباری می‌خواد و اسکرین شات هاش هم آزاد هستش برای همین امنیت نداره
    که اگر اشتباهی از کاربر سر بزنه یا 500 تا فحش می‌شنوه یا اینکه به کل مسدود می‌شود
    احتمال بازداشتش هم هست

    من به دختر عموم گفتم دوست داری باهم یک هفته وقت بگذرونیم اسکرین شات آزاد داشت عکس گرفت امیدوارم فاتحه آبروم خوانده نشود

نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.