رسانه اقتصاد نوآوری ایران

رونق بازار کسادی؟

استقبال از پلتفرم‌های پخش آنلاین ادامه دارد؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

سؤال مهمی که بعد از مشاهده افزایش میزان استفاده کاربران از شبکه‌های نمایش خانگی و رسانه‌های پخش فیلم در جهان مطرح می‌شود این است که این افزایش آمار چقدر ماندگار خواهد بود.

بر اساس گزارش وبسایت the verge، شرکت نتفلیکس در سال گذشته به سهامدارانش این‌گونه هشدار داده بود: «بخش زیادی از رشد ناشی از قرنطینه خانگی پس از لغو سیاست‌های تعطیلی در کشورها، به‌سرعت رو به کاهش خواهد رفت؛ این به آن معناست که نرخ تماشای محتوا و رشد عضویت در سرویس نتفلیکس پس از پایان قرنطینه و خانه‌نشینی شهروندان با سرعت زیادی کاسته خواهد شد.»

این نگرانی شرکت نتفلیکس بود که در زمان شیوع ویروس کرونا با رشد قابل‌توجهی در تعداد مشترکان و سودآوری خود مواجه شد. نتفلیکس تنها پنج ماه پس از آغاز شیوع کرونا در جهان اعلام کرد که در زمان شیوع گسترده این ویروس و اعمال سیاست‌های قرنطینه، 8/15 میلیون مشترک جدید جذب کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد افزایش داشته است.

بنا بر اعلام نتفلیکس، این رقم دو برابر پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته از سوی کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری بود. نتفلیکس در سطح کشورهای مختلف جهان بیش از ۱۸۰ میلیون مشترک دارد.

درآمد نتفلیکس در نخستین فصل سال‌ جاری میلادی نیز 77/5 میلیارد دلار گزارش شده که بیشتر از پیش‌بینی‌های قبلی بوده است. اما پیش‌بینی کارشناسان این شرکت درست بود. نتفلیکس به‌تازگی اعلام کرد با سرعت افزایش مشترکان جدید در سه ماه نخست سال ۲۰۲۱ مانند گذشته نیست و روند صعودی آمار مشترکان در دوران کرونا متوقف شده است.

این شرکت در سه ماه نخست امسال، چهار میلیون مشترک جدید کسب کرد که این آمار دو میلیون نفر کمتر از مشترکانی است که برای این مدت برآورد شده است. همچنین این آمار نیمی از آمار هشت میلیون مشترک جدیدی است که در سه ماه پایانی سال ۲۰۲۰ به این سرویس ملحق شدند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/if7r
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.