کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

رویداد سکوی پرتاب قزوین برگزار شد / رقابت استارتاپ‌ها برای جذب سرمایه

رویداد سکوی پرتاب قزوین با محوریت سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌های بذری و پیش‌بذری و با هدف شناسایی و سرمایه‌گذاری روی استارتاپ‌های این استان روز ۲۴ آبان ۱۴۰۲ با حضور رئیس و مدیران پارک علم و فناوری قزوین، جمعی از مدیران استان و مجموعه‌های استارتاپی در پارک علم و فناوری قزوین برگزار شد‌.

طی این رویداد چهار تیم استارتاپی که توانسته‌اند از مراحل غربالگری عبور کنند، طرح تکمیلی خود را به شورای داوران ارائه دادند. محمدمهدی دوستی، شایان امانی، احمدرضا صادقی، مهدی زهرایی، محمد گروه‌یی و مسعود بابایی از داوران این رویداد بودند که همگی نماینده‌های سرمایه‌گذاران خطرپذیر در حوزه استارتاپ و شرکت‌های دانش‌بنیان هستند.


معرفی تیم‌های برتر استارتاپی


پس از ارائه تیم‌ها، داوران طبق فرم‌های استاندارد ارزیابی به طرح مورد نظر امتیاز دادند. داشتن استراتژی ورود به بازار و پتانسیل ورود به بازار رقابتی، مقیاس‌پذیری مدل کسب‌‌‌وکار، دارا بودن نقشه توسعه محصول، داشتن مزیت رقابتی پایدار و ارزش پیشنهادی مشخص و شفاف، کیفیت محصول اولیه کسب‌وکار، شایستگی افراد تیم به فراخور نیازهای کسب‌وکار، شفاف و منطقی بودن جریان‌های درآمدی و هزینه‌ای، تناسب سرمایه مورد نیاز با شرایط فعلی کسب‌وکار، تعریف بازار هدف و قابلیت فروش محصول توسط تیم از معیارهای ارزیابی ارائه استارتاپ‌ها بود.

در نهایت بعد از جمع‌بندی نظرات داوران و سرمایه‌گذاران در آیین اختتامیه تیم‌های منتخب معرفی شدند. با انتخاب هیئت داوران تیم «آله» رتبه نخست سرمایه‌گذاری را اخذ کرد و تیم‌های «گلخانه هوشمند» و «نوبتی» در مرحله بعد حائز امتیاز سرمایه‌گذاری شدند.

از مزایای دیگر رویداد سکوی پرتاب قزوین این بود که علاوه بر سرمایه‌گذاری روی استارتاپ‌ها، طرح‌هایی که در حد ایده هستند نیز حمایت شدند؛ به این صورت که چهار ایده برتر که از پیش در این رویداد ثبت‌نام کرده بودند، ایده‌های خود را ارائه دادند و با توجه به نظرات و جذب آرایی که از تمام مخاطبان حاضر در سالن همایش داشتند، مبلغی را تحت عنوان حمایت برای پیشبرد ایده‌های خود دریافت کردند.


معرفی چهار طرح استارتاپی استان قزوین


استارتاپ‌های «گلخانه هوشمند»، «آرتینا»، «آله» و «نوبتی» در این رویداد طرح‌های خود را ارائه دادند. استارتاپ گلخانه هوشمند در زمینه پایش و مدیریت هوشمند امور کشاورزی و گلخانه‌ای، آرتینا در زمینه ان‌اف‌تی، آله در زمینه فروشگاه‌ها، انبارها و گیت‌های هوشمند و نوبتی در زمینه نوبت‌دهی آنلاین به ارائه طرح خود و مزایای رقابتی و روند پیشبرد آن پرداختند‌.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/o63c
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.