رسانه اقتصاد نوآوری ایران

رویه ضد رقابتی غول خرده‌فروش / آمازون باید با دعوی قضایی در کالیفرنیا با این ادعا که قیمت‌هایش بسیار بالاست روبه‌رو شود

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش رویترز، یک قاضی پیشنهاد آمازون را برای رد دعوی ضد انحصاری کالیفرنیا رد کرد که این خرده‌فروش آنلاین را به وادار کردن غیرقانونی بازرگانان به پذیرش سیاست‌هایی متهم می‌کند که باعث می‌شود مصرف‌کنندگان به طور مصنوعی قیمت‌های بالایی بپردازند.

قاضی اتان شولمن در دادگاه عالی سانفرانسیسکو گفت که کالیفرنیا ادعا می‌کند سیاست‌های آمازون اثر ضد رقابتی بر افزایش قیمت‌ها در بازارهای خرده‌فروشی رقیب و همچنین در وب‌سایت‌های خود فروشندگان شخص ثالث داشته است. راب بونتا، دادستان کل کالیفرنیا، سپتامبر گذشته از آمازون مستقر در سیاتل شکایت کرده بود.

او خرده‌فروش را متهم کرد که بازرگانان را به قطع فعالیت یا ممانعت از دسترسی آنها به جعبه خرید – جایی که خریداران می‌توانند روی «افزودن به سبد خرید» یا «اکنون بخرید» کلیک کنند – در صورتی که قیمت‌های پایین‌تری را برای رقبایی مانند کاستکو، ای‌بی، تارگت و والمارت و حتی وب‌سایت‌های خودشان ارائه دهند، تهدید می‌کند.

این شکایت به دنبال این بود که آمازون را از اجرای سیاست‌هایی برای توقف فروش ارزان‌تر کالاها در جاهای دیگر منع کند و او را به پرداخت خسارت و جریمه وادارد. آمازون گفته است سیاست‌های چالش‌برانگیز تنها بر مقدار کمی از تجارت تأثیر می‌گذارد و در واقع قوانینی رقابتی است، زیرا می‌تواند محصولاتی را ارائه دهد که در غیر این صورت ممکن است سودآور باشند و تخفیف‌ها را برای «مقابله یا شکست دادن رقبا» تسهیل کند.

این خرده‌فروش همچنین گفته است که در صورت موفقیت شکایت بونتا، مصرف‌کنندگان ممکن است هزینه بیشتری بپردازند، زیرا مجبور می‌شود قیمت‌های بالاتری را در وب‌سایت خود ارائه دهد.

کارل راسین، دادستان کل واشنگتن دی‌سی در حال اعتراض به رد شکایت مشابه خود علیه آمازون توسط قاضی در مارس ۲۰۲۲ است. در ژانویه ۲۰۲۲، آمازون با پرداخت 2.25 میلیون دلار جریمه و تعطیلی برنامه‌ای که حداقل قیمت‌ها را برای فروشندگانی که توافق کرده بودند رقابت بر سر قیمت را متوقف کنند، تضمین می‌کرد، تحقیقات مربوط به تعیین قیمت توسط باب فرگوسن، دادستان کل ایالت واشنگتن را حل و فصل کرد.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/hl1t
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.