کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

رویکرد متفاوت آلدی / کاهش هزینه‌ها با حذف موسیقی

هنگامی که در والمارت هستید، احتمالاً روی آنچه از بلندگوها شنیده می‌شود، تمرکز نمی‌کنید. اگر آهنگ مورد علاقه شما را پخش کنند، دقیق گوش نمی‌دهید، اما به هر حال صداهای موسیقی پاپ امروزی را به‌عنوان بخشی از تجربه معمول مصرف‌کننده در نظر می‌گیرید.

پخش موسیقی در یک فروشگاه مواد غذایی فقط در راستای جذابیت فروشگاه برای مصرف‌کنندگان نیست، بلکه تحقیقاتی در مورد ارتباط موسیقی با فروش انجام شده است. مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۱ در «مارکتینگ لترز» بررسی کرد که چگونه موسیقی می‌تواند بر تمایل فرد برای خرید کالا تأثیر بگذارد یا به طور خاص، سرعت آهنگ موسیقی چگونه می‌تواند ناخودآگاه بر رفتار خریداران اثرگذار باشد.

همچنین اعتقاد بر این است که پخش موسیقی قدیمی با ایجاد حس نوستالژی به مشتری کمک می‌کند احساس آرامش و نشاط بیشتری داشته باشد. یک فرد شاد نسبت به کسی که ناراضی است، تمایل بیشتری به پرداخت پول نقد دارد؛ درست است؟

اما به نظر می‌رسد آلدی از روند پخش موسیقی در فروشگاه، با وجود همه مزایای فرضی اجتناب می‌کند، زیرا حذف موسیقی هزینه‌ها را پایین نگه می‌دارد.

موسیقی‌های رایج اغلب مجوز ندارند و برای پخش آن به هزینه مجوز نیاز است. آلدی به منظور پایین نگه داشتن هزینه‌های خود، تصمیم می‌گیرد صرفاً با پخش نکردن موسیقی از این هزینه به طور کامل اجتناب کند. در نتیجه می‌تواند محصولات را با قیمت‌های پایینی بفروشد.

ممکن است تعجب کنید که هزینه‌های صدور مجوز چقدر می‌تواند گران باشد؟ هزینه مجوز موسیقی بسته به ناشر یا هنرمند می‌تواند متفاوت باشد. ممکن است ۱۰۰ دلار برای دریافت یک آهنگ از یک ناشر مستقل کوچک هزینه شود یا چند هزار دلار برای خرید مجوز از یک ناشر بزرگ.

آلدی سی این سال‌ها یک نگرش بدون هیاهو را هدف قرار داده و مانند هر تجارت دیگری، خط باریکی را بین مهمان‌نواز بودن و حرفه‌ای بودن طی می‌کند. در حالی که آلدی بدون شک می‌خواهد مشتریان از زمانی که در فروشگاه‌هایش می‌گذرانند، لذت ببرند و احساس راحتی کنند، این زنجیره همچنین نمی‌خواهد زمان خود را با روش‌های بیهوده و هدر دادن هزینه تلف کند.

آلدی فقط برای یک چیز وجود دارد؛ فروش مواد غذایی باکیفیت و ارزان‌قیمت. در نهایت مردم می‌خواهند با یک سبد خرید پر از مواد غذایی و فقط چند دلار خرج شده، از فروشگاه خارج شوند. اگر لازم باشد از شنیدن آخرین موسیقی های بازار بگذرند تا بتوانند در ازای آن از خواربار کم‌هزینه و خرید کارآمد استفاده کنند، احتمالاً شکایتی نخواهند داشت.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/6eqf
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.