کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

زمانی برای عدالت

رانندگان آمازون غرامت می‌گیرند

یک شرکت حقوقی به‌دنبال راه‌اندازی یک اقدام گروهی علیه آمازون بر سر حقوق رانندگان تحویل کالاست. «لی دی» که یک شرکت حقوقی است، ادعا می‌کند رانندگانی که از طریق شرکت‌های تحویل شخص ثالث برای خدمات تحویل این غول آنلاین استخدام می‌شوند، باید از حقوقی برخوردار باشند.

رانندگان به‌عنوان افراد خوداشتغال طبقه‌بندی می‌شوند، به این معنی که آنها حق حداقل دستمزد و حقوق تعطیلات را ندارند. آمازون اعلام کرد متعهد است اطمینان حاصل کند که رانندگانی که از شرکت‌های تحویلی با آنها کار می‌کنند، دستمزد منصفانه دریافت می‌کنند.

لی دی می‌گوید در حال حاضر رانندگانی که از طرف آمازون برای شرکای خدمات تحویل آن کار می‌کنند، حق دریافت حداقل دستمزد ملی یا قرارداد کاری را ندارند. لی دی که در فوریه یک پرونده مهم از طرف رانندگان اوبر برای حقوق کارگران را بر عهده گرفت و برنده شد، ادعا می‌کند که به‌طور بالقوه حداقل سه هزار راننده می‌توانند بیش از صد میلیون پوند به‌عنوان غرامت دریافت کنند.

این شرکت حقوقی معتقد است از آنجایی که آمازون به رانندگان می‌گوید که چگونه باید کار کنند، آنها باید حقوق بیشتری دریافت کنند. لی دی ادعا می‌کند که رانندگان زمان‌های تخمینی بین تحویل‌ها را از طریق اپلیکیشنی دریافت می‌کنند و باید به آنها پایبند باشند.

«کیت رابینسون»، وکیل لی دی می‌گوید: «به نظر می‌رسد آمازون در پرداخت حقوق رانندگانی که از طرف آنها خدمات تحویل را ارائه می‌دهند، کوتاهی می‌کند. رانندگانی که برای آمازون کار می‌کنند، باید شیفت‌های مشخصی کار کنند و زمان استراحت رزرو کنند، اما آمازون ادعا می‌کند که خوداشتغال هستند.»

او می‌افزاید: «میلیون‌ها پوند غرامت برای آمازون «قطره‌ای از اقیانوس» خواهد بود، اما برای رانندگان، دریافت حداقل دستمزد ملی، دریافت حقوق تعطیلات و داشتن قرارداد کاری مناسب می‌تواند زندگی‌شان را تغییر دهد.»
رابینسون تأکید می‌کند که زمان آن فرا رسیده که آمازون سود خود را به مردم ترجیح ندهد.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/skkb
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.