رسانه اقتصاد نوآوری ایران

زنی مهم و تأثیرگذار

درباره مریلین هیوسون

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

مریلین آدامز هیوسون در سال‌های 2015-2010 توسط مجله فورچون به عنوان یکی از «50 زن قدرتمند جهان در تجارت» معرفی شد. هیوسون متولد 27 دسامبر 1953 در شهر کانزاس است. پدرش زمانی که او نُه ساله بود، درگذشت و مادرش به‌تنهایی پنج خواهر و برادر او را بزرگ کرد. او معتقد است منش و رفتار مادرش راهنمای خوبی برای رشد و موفقیت او بوده‌است. هیوسون از مقاومت، سخت‌کوشی و عزم مادرش می‌گوید که موجب تقویت مهارت‌های رهبری در او شد و می‌نویسد: «مادر من کاری را انجام داد که همه رهبران بزرگ انجام می‌دهند؛ او جرقه‌ای برای رشد رهبران آینده شد.»

او موفق شد مدرک لیسانس مدیریت بازرگانی و مدرک کارشناسی‌ارشد خود را در رشته اقتصاد از دانشگاه آلاباما دریافت کند. همچنین در برنامه‌های توسعه‌اجرایی مدرسه بازرگانی کلمبیا و مدرسه بازرگانی هاروارد شرکت کرد.
هیوسون در سال 1983 به عنوان اقتصاددان در بخش آمار کار به شرکت لاکهید پیوست و سمت‌های اجرایی مختلفی را در این شرکت تجربه کرد، از جمله رئیس و مدیر عملیاتی، معاون اجرایی بخش سیستم‌های الکترونیکی لاکهید مارتین، رئیس ادغام سیستم‌ها، معاون اجرایی جهانی هوانوردی، رئیس و مدیر کل مرکز هوانوردی و رئیس خدمات لجستیک لاکهید مارتین. سرانجام در 9 نوامبر 2012، او به‌عنوان عضویت هیئت‌مدیره لاکهید مارتین انتخاب شد و از ژانویه 2013 تا ژوئن 2020 در سمت مدیرعامل قرار گرفت. او به عنوان یک تاجر آمریکایی و مشاور استراتژیک و مدیرعامل شرکت تولید هوافضا و صنایع دفاعی لاکهید مارتین به یکی از زنان مهم و تأثیرگذار جهان تبدیل شد.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/u73g
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.