کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

زنی موفق در صنعتی مردانه

درباره ویکی هولوب

صنعت نفت و گاز همیشه در دنیا صنعت مردانه‌ای تلقی می‌شده، ولی ویکی هولوب توانست اولین مدیرعامل زن یک شرکت بزرگ نفتی آمریکایی شود. هولوب در سال ۱۹۶۰ در بیرمنگام آلاباما در ایالات متحده آمریکا به دنیا آمد. در سال ۱۹۷۷ از دبیرستان مک‌آدوری فارغ‌التحصیل شد و در دانشگاه آلاباما در رشته مهندسی معدن با تمرکز بر سوخت و منابع معدنی تحصیل کرد و در سال ۱۹۸۱ مدرک لیسانس خود را کسب کرد.

او کارش را از شرکت «سیستز سروایس» آغاز کرد و روی سکوهای نفتی می‌سی‌سی‌پی فعال بود. این شرکت در سال ۱۹۸۲ توسط شرکت نفتی بزرگ «اکسیدنتال پترولیوم» خریداری شد. هولوب مراحل ارتقا را در شرکت طی کرد و مدیریت او در بخش‌های مختلف بسیار مورد توجه قرار گفت.

در سال ۲۰۰۵ او مدیر توسعه در غرب تگزاس و جنوب‌شرقی نیومکزیکو شد. در ماه می ۲۰۱۵، مدیر اجرایی عملیات در خاورمیانه، آمریکای لاتین و ایالات متحده‌ شرکت بازنشسته شد و هیئت‌مدیره تصمیم گرفت، هولوب را بر اساس شایستگی‌ها و اقدامات موفقیت‌آمیزش به این مقام منصوب کند. در دسامبر ۲۰۱۵ هولوب به‌عنوان رئیس جهانی و مدیر عملیاتی اکسیدنتال، با نظارت بر عملیات میانی، شیمیایی و نفت و گاز شرکت منصوب شد.

این مسئولیت‌ها آنچنان بزرگ و مهم بود که همه مطمئن شدند او بهترین انتخاب برای مدیریت یک شرکت نفتی بدین عظمت و بزرگی است. زمانی که در آوریل ۲۰۱۶ به‌عنوان رئیس و مدیرعامل این شرکت منصوب شد، هولوب اولین زنی بود که رئیس یک شرکت نفتی بزرگ آمریکایی می‌شد.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/p9ad
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.