رسانه اقتصاد نوآوری ایران

زن قدرتمند صنعت بانکداری

درباره شمارا ویکرامانایاکه

زمان مطالعه: 2 دقیقه

پدر شمارا ویکرامانایاکه در سال ۱۹۵۸ برای تکمیل آموزش پزشکی از سریلانکا به انگلستان مهاجرت کرد و شمارا در همان سال‌ها به دنیا آمد. اما پس از مدت کوتاهی به دلیل رفتار نژادپرستانه و مشکلاتی که متعاقب آن ایجاد شد، ناچار شدند با پول اندکی به استرالیا مهاجرت کنند. در آن زمان شمارا تنها 14 سال داشت. او در استرالیا به تحصیل ادامه داد و در سال 1985 لیسانس بازرگانی و لیسانس حقوق را از دانشگاه نیو ساوت‌ولز دریافت کرد.

او به عنوان یک نیروی تازه‌کار وارد شرکت مک‌کواری (Macquarie) شد و روزهای اولیه را به‌سختی گذراند، زیرا هیچ‌کس اطمینان زیادی به یک کارمند زن با پوست قهوه‌ای نداشتند. اما او با سرسختی توانست اعتماد آنها را به دست آورد تا اینکه در سال ۲۰۰۸ مدیر دارایی‌های این شرکت شد و در ده سال فعالیتش در این سمت، تلاش بسیار زیادی برای تأمین مالی پروژه‌های مفید برای محیط زیست و بهبود آب‌وهوا انجام داد و چندین جایزه معتبر در این زمینه کسب کرد.

سال 2018 سال درخشانی برای او بود. او به‌عنوان مدیرعامل شرکت مک‌کواری که بزرگ‌ترین شرکت مالی و بانکداری استرالیاست، انتخاب و هم‌زمان از طرف بانک جهانی به عنوان کمیسر کمیسیون اجرا و تسریع برنامه اقدام سازگاری با اقلیم منصوب شد. در سال 2019، او توسط مایکل بلومبرگ به مدیریت خلاقیت امور مالی آب‌و‌هوایی سازمان ملل معرفی شد.

در ژانویه 2022، او به عنوان پردرآمدترین مدیرعامل استرالیا با درآمد حدود 315 هزار دلار در هفته معرفی شده. علاوه بر اینکه او امسال بیست و چهارمین زن قدرتمند در جهان شده، از او به عنوان یکی از قدرتمندترین زنان در صنعت بانکداری نیز نام برده می‌شود.
شمارا در سال‌های پایانی دهه سی زندگی‌اش ازدواج کرد و دو فرزند دارد. همسر او یکی از فعالان صنعت بانکداری است که بازنشسته شده و شمارا می‌گوید از آنجا که اجرای بیشتر نقش‌های داخل خانه با همسرش است، او با خاطر آسوده‌تر به فعالیت اجتماعی می‌پردازد.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/g0nj
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.