کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد / اعطای وام ۳۰۰میلیونی به کسب‌وکارهای فعال روی پلتفرم‌های داخلی

سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرده که قرار است به کسب‌وکارهای صنفی که روی پلتفرم‌های داخلی فعالیت می‌کنند، ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات تعلق بگیرد. این وام با سود ۱۵.۳۳ درصد و مدت زمان بازپرداخت ۴۸ماهه است که شش ماه نیز زمان تنفس خواهد داشت.

این تسهیلات در راستای ایجاد اشتغال به تمامی کسب‌و‌کارهای فعال که بر بستر سکوهای مشمول آیین‌نامه «حمایت از سکوها و کسب‌وکارهای اقتصاد دیجیتال» اقدام به فروش کالا یا خدمات یا فعالیت اقتصادی می‌کنند، ارائه خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات، مهدی مظفری، مدیرکل پایش، ممیزی و نظارت این سازمان، در خصوص این تسهیلات توضیح داد: «سقف این تسهیلات برای کسب‌و‌کارهای حقوقی، پنج میلیارد ریال، برای کسب‌وکارهای صنفی، سه میلیارد ریال و برای کسب‌و‌کارهای حقیقی، دو میلیارد ریال است که سود آن ۱۵.۳۳ درصد و بازپرداخت آن ۴۸ماهه با شش ماه تنفس خواهد بود.»

سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرده کسب‌وکارهایی مشمول دریافت تسهیلات خواهند شد که بیش از ۳۰ تراکنش در سه‌ماهه پایانی خود داشته باشند یا حجم تراکنش ماهانه آنها برای سه‌ماهه پایانی فعالیت‌شان روی سکوهای داخلی به بیش از ۱۵ میلیون تومان برسد. همچنین اگر کسب‌وکارهای فعال روی پلتفرم‌های داخلی بیش از هزار فالوور بر بستر سکوهای مشمول داشته باشند یا ماهانه ۱۰ آگهی در طول سه ماه پایانی فعالیت‌شان روی این بستر قرار داده باشند، می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

کسب‌و‌کارهای فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال کشور که حداقل سه ماه سابقه فعالیت در سکوهای داخلی مشمول نظیر ایتا، روبیکا، سروش‌پلاس، شیپور، کسبینو، آی‌گپ و بله را دارند می‌توانند درخواست خود را از طریق سامانه توان‌آفرین ارسال کنند.

همچنین علاقه‌مندان به دریافت متن کامل و شرایط عمومی، اختصاصی، مدارک و راهنمای ثبت‌نام دریافت این تسهیلات می‌توانند به سایت https://1649.ir مراجعه کرده یا با سامانه پاسخگویی سازمان فناوری اطلاعات ایران (1649) تماس بگیرند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/av0l
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.