ساز مخالف آلمان

آیا اقتصاد شماره 1 اروپا به دنبال رگولاسیون معتدل‌تر است؟

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

با گسترش فراگیر انگیز‌ه‌های اتحادیه اروپا و مقامات ارشد آن در بروکسل، نگرانی‌های عموم سرمایه‌داران رمزارزی در اتحادیه اروپا از همیشه بالاتر است. با این حال با اخباری مانند رسمی‌شدن فعالیت‌های بایننس در فرانسه که دو هفته پیش اعلام شد و حالا خبر اعلام سیاست‌های مالیاتی جمهوری فدرال آلمان در خصوص رمزارزها،‌ عدم اطمینان از مسیر پیش روی رگولاسیون در اتحادیه اروپا و البته تضاد این مسیر با مسیر برخی از قدرتمندترین کشورهای این اتحادیه دوباره ایجاد شده است.

وزارت اقتصاد فدرال آلمان دست به انتشار یک سند ۲۴ صفحه‌ای زده که در آن به تعریف دقیق فعالیت‌های مختلف رمزارزی مانند ماینینگ، استیکینگ، ایردراپ و البته خود بلاکچین اقدام کرده است. البته همه این تعارف در قالب پس‌زمینه گسترده‌تر نقش آنها در سیستم مالیاتی این کشور است.

تعاریف استفاده‌شده و قوانین آمده در این سند از حالا در هر ۱۶ ایالت آلمان به اجرا درخواهند آمد. اما آنچه شایان توجه است، سیاست مالیاتی دولت این کشور در خصوص تمام درآمد‌های رمزارزی است. بر اساس تعاریف مذکور در این سند،‌ هر درآمد رمزارزی، صرف‌نظر از شیوه به دست آمدن آن تنها یک سال مشمول مالیات است و در صورت گذشتن یک سال از خرید آن دیگر مشمول مالیات نخواهد بود.

با توجه به اینکه اولین بیانیه مستقیم آلمان در خصوص رمزارزها در ساختار مالیاتی این کشور است، بسیاری امیدوارند سیاست نرم بزرگ‌ترین اقتصاد اتحادیه اروپا، زمینه‌ساز تعدیل کلی روند پرخاش‌گونه کلی اتحادیه اروپا در آینده باشد.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/n9r2
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.