کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

سایت وزارت علوم از دسترس خارج شد / حمله سایبری دیگر علیه نهادهای دولتی در کشور

سایت وزارت علوم چندساعتی است که امروز اول مهرماه از دسترس کاربران خارج شده و مجموعه شواهد نشان از هک وب‌سایت این نهاد دولتی دارد.

گروهی که ادعای هک کردن سایت‌های وزارت علوم به آدرس‌های msrt.gov.ir و msrt.ir را داشته، همان گروهی است که در گذشته ادعای هک کردن صداوسیما، وزارت جهاد کشاورزی، سایت شهرداری تهران و… را هم داشته است.

با هک شدن سایت وزارت علوم به احتمال زیاد حدود 20 هزار سند موجود در وزارت علوم در فضای مجازی منتشر خواهد شد.

گروه هکری مذکور ادعا داشته که ۵۰۰ سرور، کامپیوتر، سایت و سامانه این وزارتخانه را هک کرده و به بیش از ۲۰ هزار سند دسترسی پیدا کرده است. همچنین آنها در حال حاضر مشغول نشر اطلاعاتی درباره کارکنان این وزارتخانه هستند.

تاکنون از سوی وزارت علوم و هیچ‌ یک از مقامات دولتی واکنشی رسمی در خصوص هک وزارت علوم منتشر نشده، اما سایت این وزارتخانه از دسترس خارج است.

در ماه گذشته اپلیکیشن‌ها و نهادهای دیگری نیز مورد حمله هکری قرار گرفته‌اند. اپلیکیشن هف‌هشتاد در تاریخ 9 شهریورماه مورد حمله قرار گرفت و 28 شهریورماه نیز سازمان ثبت احوال با حمله سایبری مواجه شد.

به نظر می‌رسد حملات سایبری رابطه مستقیمی با امنیت زیرساخت‌های کشور داشته باشد. پیش از این و در پی برخی حملات سایبری، «کارنگ» با برخی از کارشناسان این حوزه گفت‌وگو کرده بود و آنها راه‌حل اصلی این مسئله را «پیشگیری» اعلام کرده بودند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/sv81
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.