کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

کارنگ صدوچهاردهم منتشر شد

شماره صدوچهاردهم «کارنگ» با گفت‌وگوها و گزارش‌های متعددی از اکوسیستم نوآوری ایران و جهان منتشر شد.

این شماره با عکس جلدی از تیمور ستارزاده، مدیرعامل شرکت «سلریار» منتشر شده که از نحوه کمک این کسب‌وکار به فروشندگان دیجی‌کالا می‌گوید.

ستارزاده در گفت‌وگو با کارنگ می‌گوید: «فروشنده‌ها در پلتفرمی مانند دیجی‌کالا با چالش‌هایی مواجه هستند که برای رفع آنها نیاز به ابزار و دانش دارند و سلریار مجموعه‌ای است که برای برطرف‌کردن این نیازها ایجاد شده است.»

در صفحه زنان نوآور این شماره، به سراغ حمیده سادات نعمتی، هم‌بنیان‌گذار «ناردون» رفتیم و با او در مورد کسب‌وکارش صحبت کردیم. ناردون کسب‌وکاری است که باکس‌هایی از کتاب را با طراحی اکسسوری‌های مربوط به متن آن به مخاطب‌های خود ارائه می‌دهد. نعمتی به کارنگ می‌گوید: «حتی اگر بر یک نفر تأثیر بگذاریم، باز هم ارزش دارد که کار فرهنگی خود را ادامه دهیم. باید به این نکته توجه داشت که این نوع کارها بسیار دیربازده هستند، اما می‌توانند متحول‌کننده دنیای آینده باشند.»

در صفحه سلامت هم کارنگ با گلرخ داوران، مدیرعامل اسنپ دکتر در مورد پلتفرم‌های ارائه‌دهنده خدمات آنلاین در حوزه سلامت گفت‌وگو کرده است.

داوران معتقد است که بازنگری در قوانین و تنظیم‌گری در حوزه تسهیلگری خدمات آنلاین پزشکی از خواسته‌های پلتفرم‌های ارائه‌دهنده خدمات آنلاین سلامت است.

در گزارش‌های این هفته علاوه بر بررسی لایحه حجاب و عفاف و چالش‌های آن برای رانندگان تاکسی، نگاهی هم به صحبت‌های رئیس کمیسیون نوآوری و بهره‌وری اتاق بازرگانی تهران، مازیار نوربخش، درباره دومین جلسه این کمیسیون داشتیم؛ نوربخش معتقد است سرمایه‌گذاری در اکوسیستم نوآوری کشور به صفر رسیده است.

افزون بر این، از بیلبوردهای ورزشگاه آزادی هم نگذشتیم و تبلیغ پروژه نئوم در این ورزشگاه و چیستی این پروژه را زیر ذره‌بین بردیم.

در صفحه رمزارز این شماره از هک کوینکس هم غافل نماندیم و به سراغ سهیل نیکزاد، فعال رمزارزی؛ سعید عبادتی، مدیرعامل اکسبیتو و رضا مسعودی‌فر، مدیرعامل تترلند رفتیم و با آنها صحبت کردیم تا از این ماجرا و تکلیف کاربران ایرانی‌ که در این صرافی سرمایه‌گذاری کرده بودند، خبردار شویم.

در مورد هک کوینکس و مشکلات متعاقب آن برای کاربران ایرانی، مدیرعامل تترلند معتقد است که رگولاتور با وضع قوانین حمایتی از فعالان حوزه رمزارز و ارائه راهکارهای نظارتی بر پلتفرم‌های رمزارزی به‌منظور ایجاد اطمینان از حفظ دارایی دیجیتال فعالان این حوزه می‌تواند در پیشگیری از مشکلات کاربران این حوزه بسیار تأثیرگذار باشد.

سعید عبادتی نیز باور دارد یکی از دلایل تمایل کاربران به انجام معاملات در صرافی‌های خارجی، حلقه گمشده اعتماد کاربران به صرافی داخلی است. به گفته او پررنگ بودن نقش رگولاتور باعث عدم اعتماد کاربران به صرافی‌های داخلی شده است.

سهیل نیکزاد نیز معتقد است مهم‌ترین چالش کاربران ایرانی برای فعالیت در صرافی‌های خارجی، دروغ‌ گفتن درباره هویت خود است؛ زیرا این کاربران مجبور هستند خود را غیرایرانی معرفی کنند.

متن کامل تمام این گزارش‌ها را می‌توانید در کارنگ صدوچهاردهم بخوانید.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/7eqi
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.