طرح‌های توسعه ابر آروان در راه‌اند

بهره‌برداری از دیتاسنتر اختصاصی ابر آروان و تأمین سرمایه 500 میلیارد تومانی

زمان مطالعه: 2 دقیقه

محمد عرفان شمسی، محصول‌بان سرور ابری آروان در رویداد سوار ابرها، از افتتاح دیتاسنتر بامداد، اولین دیتاسنتر اختصاصی ابر آروان در منطقه ویژه اقتصادی پیام و به‌کمک نتیکس، از پارتنرهای ابر آروان، خبر داد و گفت: «از امروز می‌توانید اولین ابرک خود را روی دیتاسنتر بامداد ایجاد کنید.»

محمد عرفان شمسی افزود: «امروز AZ1 بامداد افتتاح شده است و در آینده AZ2 هم در این دیتاسنتر افتتاح می‌شود تا کسب‌وکارها بتوانند سناریوهای Multi AZ را راحت‌تر پیاده‌سازی کنند.» شایان رضایی، راهبر دیتاسنتر ابر آروان با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های بسیار مهم بامداد پایداری ارتباطات است، گفت:‌ «دیتاسنتر بامداد از سه مسیر با دو مرکز شرکت ارتباطات زیرساخت در ارتباط است تا پایداری اینترنت بامداد به بهترین شکل حفظ شود.

طراحی ژنراتورها با سه منبع متفاوت انجام شده که هنگام اختلال برق در هر منبع، وجود لایه‌های دیگر فعالیت مستمر بامداد را پوشش می‌دهد. کولینگ‌های نصب شده در دیتاسنتر بامداد ۱۲۰ تُن ظرفیت دارند که همانند رک‌ها از سه منبع متفاوت تأمین می‌شوند.»

محصول‌بان سرور ابری آروان درباره‌ بهره‌برداری از نسل جدید دیتاسنترهای ابر آروان در ایران و اروپا، گفت:‌ «از مهر سال گذشته فروغ را در تهران راه‌اندازی کردیم. سپس از ابتدای دی ۱۴۰۰، شهریار در تبریز به زیرساخت ابری آروان اضافه شد. از امروز هم علاوه‌ بر بامداد، سیمین در تهران در دسترس است. علاوه بر آن امسال سهراب را در اصفهان افتتاح خواهیم کرد و در سال ۱۴۰۲ هم سراغ سعدی در شیراز می‌رویم.»

محمدعرفان شمسی همچنین از افزایش منابع سخت‌افزاری دیتاسنتر هرمان در هلند و اضافه‌شدن یک‌ دیتاسنتر جدید در اروپا به زیرساخت بین‌الملل سرور ابری آروان در آینده نزدیک خبر داد.


سرمایه‌گذاری در حوزه دیتاسنتر ابری


پس از این، کیوان جامه‌بزرگ، رئیس هییت‌مدیره ابر آروان، از طرح‌های توسعه‌ای این کسب‌و‌کار خبر داد. جامه‌بزرگ از تصویب آخرین مرحله افزایش سرمایه آروان در هیئت‌مدیره شرکت و ارزش‌گذاری 1500 میلیارد تومانی ابر آروان در پروسه جذب سرمایه‌ گفت: «گروه فناپ در این مرحله از افزایش سرمایه، ۵۰۰ میلیارد تومان به‌شکل مستقیم برای تأمین مالی طرح‌های توسعه‌ای داخلی و بین‌المللی آروان سرمایه‌گذاری می‌کند.

همچنین جدا از بحث افزایش سرمایه، فناپ در نقش شریک استراتژیک ابر آروان ۱۰۰۰ میلیارد تومان تجهیزات سخت‌افزاری در اختیار آروان قرار می دهد تا یکی از بزرگ‌ترین دیتاسنترهای ابری خاورمیانه را به بهره‌برداری رساند.» به‌گفته کیوان جامه‌بزرگ، دیتاسنتر نیما در پارک فناوری پردیس، با سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیون دلاری و ظرفیت ۵۴۴ رک راه‌اندازی خواهد شد. دیتاسنتر نیما، مجهز به دو ماژول ۲۰۰ رکی برای خدمات Public Cloud و ۶ ماژول ۲۴ رکی برای خدمات Private Cloud خواهد بود. این دیتاسنتر با زیربنای شش هزار و 800 متر مربع و با 5/4 مگاوات برق طراحی شده و در حال اجراست.»

او با بیان اینکه آروان وارد سطح تازه‌ای از بلوغ شده است، گفت: «در مرحله‌ای هستیم که با سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌های دیگر تلاش می‌کنیم زنجیره محصولات و فناوری خود را با سرعت بالاتری تقویت کنیم. اسپارا اولین سرمایه‌گذاری آروان در این مسیر بود؛ جایی که آروان در کنار پنج شرکت دیگر گروه فناپ کمک کردند تا یک شرکت امنیتی بزرگ و قدرتمند شکل گیرد.» جامه‌بزرگ، گام بعدی سرمایه‌گذاری آروان را خرید ۱۰۰ درصد سهام یک شرکت DBaaS برای کاهش time to market آروان در گسترش زنجیره محصولاتش اعلام کرد.

او در جمع‌بندی صحبت‌هایش با انتقاد از طرح صیانت و مسئولیت آروان در کنار سایر شرکت‌های گروه فناپ در کمک به صنعت در فرایند دگرگونی دیجیتالی و آغاز فرایند انقلاب صنعتی چهارم گفت: «امروز و در این وانفسای تحریم خارجی و خود تحریمی داخلی، سیل مهاجرت نخبگان و زوال سرمایه اجتماعی، گروه فناپ رسالت خودش را در سه کلمه تعریف کرده است؛ اینکه سکوی خلق آینده باشد.»

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/fyjp
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.