رسانه اقتصاد نوآوری ایران

سرمایه‌گذاری برای توییتر بلاکچینی

چرا مدیرعامل بایننس در خرید توییتر مشارکت کرده است؟

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

ایلان ماسک توییتر را خرید و یکی از جنجال‌های چند ماه اخیر دنیای فناوری تقریباً تمام شد؛ تقریباً از این منظر که به نظر می‌رسد با تغییراتی که مدیریت او بر این شبکه محبوب اجتماعی رقم خواهد زد، اخبار و حواشی دیگری در پیش خواهد بود. همین حالا هم نحوه اخراج مدیرعامل و سه مدیر ارشد دیگر توییتر حسابی خبرساز شده است. اما نکته جالب ‌توجه در معامله 44 میلیارد دلاری خرید توییتر حضور بایننس و مدیرعامل آن به‌عنوان یکی از سرمایه‌گذاران است.

سی‌زی که مدیرعامل بزرگ‌ترین صرافی رمزارزی دنیاست، 500 میلیون دلار در خرید توییتر مشارکت کرده است؛ آن ‌هم با این هدف که بتواند به این کسب‌وکار کمک کند تا از فناوری بلاکچین برای بهتر شدن بهره ببرد. توییتر قبلاً هم تلاش‌هایی در این زمینه کرده بود.

«جک دورسی»، بنیان‌گذار و مدیرعامل پیشین توییتر خود یکی از طرفداران پروپاقرص بیت‌کوین و فناوری بلاکچین است. اضافه‌شدن امکان تبدیل آواتار کاربران توییتر به ان‌اف‌تی و متصل‌شدن هر حساب کاربری به یک کیف پول رمزارزی بخشی از این تلاش‌ها در ماه‌های اخیر بوده، اما این اقدامات چندان نتایج چشم‌گیری نداشته‌اند.

سهام‌داری هرچند کوچک مدیرعامل بایننس در توییتر، احتمالاً در این زمینه تغییرات بیشتری را رقم خواهد زد. بایننس از یک سو می‌خواهد برای اتصال بازار رمزارزها به حوزه‌های دیگر ازجمله شبکه‌های اجتماعی بیشتر تلاش کند و از سوی دیگر قرار گرفتن نام آنها در صندوقی که از ایلان ماسک تا اندریسن هوروویتز حضور دارند، کمی می‌تواند به فعالیت‌هایشان رسمیت بیشتری ببخشد.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/hlc8
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.