رسانه اقتصاد نوآوری ایران

سرمایه‌گذاری روی کسب‌وکارهای غیرجذاب!

نیکول ویشوف و علاقه عجیبش به صنایع سنتی

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

برخلاف کاهش سرمایه‌گذاری روی استارتاپ‌ها در سال ۲۰۲۲، صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر همچنان پرتوان به کار خود ادامه می‌دهند. نکته قابل توجه در مورد صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر این است که تعداد کمی از این صندوق‌ها توسط زنان اداره می‌شوند؛ البته باید «نیکول ویشوف» را از استثناها بدانیم.

شرکت سرمایه‌گذاری ویشوف ونچرز متعلق به نیکول ویشوف اخیراً موفق به بستن صندوق دوم خود با ارزش ۲۰ میلیارد دلار شده است. ویشوف توانسته سرمایه این صندوق را نسبت به صندوق اولش چهاربرابر کند. او در این‌باره اظهار می‌دارد عمداً سرمایه صندوق اول خود را محدود کرده بود، زیرا باید به کارهای دیگری رسیدگی می‌کرد، اما اکنون قصد دارد خود را کاملاً وقف صندوق کند.

هدف ویشوف سرمایه‌گذاری روی ۲۵ الی ۳۰ استارتاپ آمریکایی است که در مرحله پیشابذری یا بذری قرار دارند. او قصد دارد سقف چک‌هایش را از ۳۰ هزار دلار به یک میلیون دلار برساند. ویشوف می‌گوید: «این صندوق جدید به‌شدت بر کسب‌وکارهای B2B متکی خواهد بود و من می‌خواهم روی مشاغلی سرمایه‌گذاری کنم که از نظر بسیاری جذاب نیستند.» ویشوف به شرکت‌هایی علاقه دارد که فین‌تک را با صنایع سنتی ادغام می‌کنند. او در این مورد می‌افزاید: «اتوماسیون‌های صنعتی من را به‌شدت تحت تأثیر قرار می‌دهند. در واقع هر چیزی که سهم زیادی در تولید ناخالص آمریکا داشته باشد، برای من جذاب است.»

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/93p8
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.