رسانه اقتصاد نوآوری ایران

در جست‌و‌جوی تحول در صنعت بسته‌بندی

جذب سرمایه 10.5 میلیون یورویی وان ‌پوینت فایو

زمان مطالعه: 2 دقیقه

وان ‌پوینت فایو یک استارتاپ مستقر در هامبورگ آلمان، مبلغ ۱۰/۵ میلیون یورو در دور اولیه سرمایه خطرپذیر خود جمع‌آوری کرده است. این استارتاپ که توسط مارتین وبر، مدیر مالی سابق شرکت این‌فارم و کلر هه مین گوسکو، رئیس سابق استراتژی کسب‌و‌کار این‌فارم تأسیس شده، در زمینه مواد زیستی کار می‌کند و هدف آن ایجاد تحول در صنعت بسته‌بندی است. وان پوینت فایو استارتاپی است که تمرکزش را روی سبزتر کردن و انطباق بیشتر صنعت بزرگ بسته‌بندی با محیط زیست قرار داده است.

با توجه به اینکه انتظار می رود حجم بازار جهانی صنعت بسته‌بندی تا سال ۲۰۲۶ به ۱۲۲۰ میلیارد دلار برسد، دلیل وجودی وان ‌پوینت فایو این است که جهان را به مکانی پاکیزه‌تر از نظر زیست‌محیطی تبدیل سازد و جلوی خطراتی را که صنعت بسته‌بندی ایجاد می‌کند، بگیرد؛ آن‌ هم با شعار یک بسته در یک زمان. این استارتاپ به‌طور خاص روی کشف و تجاری‌سازی مواد زیستی (بایومتریال‌) تمرکز کرده که به گفته این شرکت، تجاری‌سازی آنها می‌تواند انتشار کربن را «تا ۷۶ درصد» در این صنعت پرتقاضا کاهش دهد.

گوسکو، هم‌بنیان‌گذار این استارتاپ معتقد است راه‌حل کاربردی برای این صنعت وجود دارد، اما مشکل این است که برای تجاری‌سازی و ورود به بازار هنوز راه درازی در پیش دارند. او می‌گوید پلتفرم یادگیری ماشین آنها نوآوری‌هایی را کشف و ارزیابی می‌کند که می‌تواند از سوی صنعت مورد پذیرش قرار گیرد. صاحبان برندهای حوزه FMCG و تولیدکنندگان مواد اولیه بسته‌بندی و چاپخانه‌ها بخش مهمی از مشتریان این استارتاپ خواهند بود.

وان ‌پوینت فایو به طور خاص بازار آسیا را با راه حلی برای آنچه رویترز Unilever’s Plastic Playbook نامیده، هدف قرار داده است؛ عنوانی که به بحران زباله‌های جهانی، زباله محله‌ها، گیر‌کردن آبراهه‌ها به دلیل انباشت زباله و آسیب‌رساندن به موجودات وحشی اشاره دارد. استفاده از ساشه‌های چندلایه غیر‌قابل بازیافت، ظروف یک‌بار‌مصرف چاشنی‌های غذایی، شامپوها، خمیر دندان و غیره از مهم‌ترین دلایل این بحران‌ها هستند که این استارتاپ در پی حل آنهاست.

دور سرمایه‌گذاری اولیه ۱۰/۵ میلیون یورویی وان ‌پوینت فایو توسط جمعی از سرمایه‌گذاران از جمله پلنت آ ونچرز، اسپیداینوست، گرین جنریشن فاند، کلیمنتوم کپیتال، ریونت و وپاونچر رهبری شده است.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/p2ef
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.