سفر به نقاط نامعمول

توانمندسازی محلی به سبک «آی لایک لوکال»

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

آی لایک لوکال (i-likelocal) یک پلتفرم سفر فرهنگی است که این امکان را به گردشگران می‌دهد که سفر و زندگی با مردم محلی در کشورهای آفریقایی و آسیایی را به صورت بی‌واسطه تجربه کنند. این استارتاپ در سال 2013 تأسیس شده و دفتر اصلی آن در شهر آمستردام هلند قرار دارد.

سانه مجبوم، بنیان‌گذار آن، می‌گوید تلاش می‌کند با غوطه‌ور کردن گردشگران در فرهنگ و آداب جوامع محلی، ارتباطات معنی‌دار و خاطرات مادام‌العمر برای آن‌ها ایجاد کند و از این طریق با بازشناسی فرهنگ‌ها، به از میان رفتن فاصله‌ها در جوامع مختلف کمک کند. حوزه فعالیت استارتاپ «آی لایک لوکال» گردشگری پایدار است.

ارتباط، پیوند و توانمندسازی سه شعار اصلی این استارتاپ است. مجبوم می‌گوید: «گردشگری نیرویی تحول‌آفرین است که زندگی‌های محلی را در معرض دید مستقیم قرار می‌دهد و به توریست‌ها آموزش می‌دهد جهان را با عینکی متفاوت ببینند. هدف ما در استارتاپ این است که مردم محلی را از طریق اتصالشان به بازار سفر جهانی توانمند کنیم تا کیفیت زندگی‌شان بهبود یابد.»


این استارتاپ یکی از 10 استارتاپ برگزیده برنامه شتابدهی گروه بوکینگ (booking) در سال 2019 بوده و در حال حاضر در 19 کشور در سراسر آفریقا و آسیا خدمات ارائه می‌کند. استارتاپ «آی لایک لوکال» گردشگران مشتاق تجربه‌های فرهنگی را از سراسر جهان به حدود 1300 میزبان محلی در آفریقا و آسیا وصل می‌کند. تاکنون بیش از 4500 نفر از خدمات این استارتاپ استفاده کرده‌اند. صددرصد هزینه‌های میزبانی به طور مستقیم به میزبان‌ها تعلق می‌گیرد.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/q1v6
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.