کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

سقوط هفت‌پله‌ای سرعت اینترنت موبایلی ایران در رده‌بندی جهانی اسپیدتست

ثریا حقی / بر اساس جدیدترین گزارش منتشر شده از سوی وب‌سایت اسپیدتست، رده‌بندی جهانی سرعت اینترنت موبایلی ایران، با هفت پله سقوط، در جایگاه ۵۵ام جهان ایستاده است.

در این گزارش، در ماه دسامبر ۲۰۲۲ میلادی، میانگین سرعت اینترنت موبایل جهان ۳۶.۷۴ و اینترنت ثابت جهان ۷۵.۱۸ مگابیت بر ثانیه منتشر شده است که نسبت به نوامبر همان سال، شاهد افزایش آن هستیم. میانگین سرعت اینترنت موبایل و اینترنت ثابت جهان در ماه نوامبر، به ترتیب ۳۳.۹۷ و ۷۴.۵۴ مگابیت بر ثانیه معرفی شده بود.

بر اساس داده‌های منتشر شده از سوی این وب‌سایت، اینترنت موبایلی و ثابت جهان، طی دوره یک‌ساله از نوامبر ۲۰۲۱ میلادی الی نوامبر ۲۰۲۲، با رشد مواجه بوده است.

میانگین سرعت اینترنت موبایل در ایران، در ماه دسامبر ۲۰۲۲ معادل 39.32 مگابیت بر ثانیه گزارش شده است که نسبت به دوره قبل، با هفت پله سقوط در جایگاه ۵۵ام جهان جای می‌گیرد. سرعت میانگین اینترنت ثابت کشورمان اما با ایستادن روی ۱۱.۶۶ مگابیت بر ثانیه در ماه دسامبر ۲۰۲۲، با یک پله صعود، جایگاه ۱۴۴ جهان را به خود اختصاص داده است.

منحنی‌های منتشر شده توسط اسپید تست، نشان می‌دهند که پایین‌ترین میانه سرعت اینترنت موبایلی ایران، مربوط به دومین ماه میلادی با ۲۲.۴۲ مگابیت بر ثانیه، و پایین‌ترین میانه سرعت اینترنت ثابت آن نیز مربوط به همان ماه، با ۹.۷۷ مگابیت بر ثانیه بوده است.

بر اساس اطلاعات منتشرشده از سوی این وب‌سایت، بالاترین رتبه‌بندی سرعت اینترنت موبایل جهان، از آن کشور قطر، با میانگین سرعت ۱۶۹.۵۱ مگابیت بر ثانیه، و بالاترین رتبه‌بندی اینترنت ثابت جهان نیز از آن سنگاپور، با میانگین سرعت ۲۲۵.۷۱ مگابیت بر ثانیه است.

صدرنشینان سرعت اینترنت موبایلی جهان عبارت‌اند از:

  1. قطر (۱۶۹.۵۱ مگابیت بر ثانیه)
  2. امارات متحده عربی (۱۵۳.۰۹ مگابیت بر ثانیه)
  3. نروژ (۱۲۸.۱۴ مگابیت بر ثانیه)
  4. کره جنوبی (۱۲۲.۵۵ مگابیت بر ثانیه)
  5. و دانمارک (۱۱۹.۵۵ مگابیت بر ثانیه)

اما صدرنشینان اینترنت ثابت جهان کشورهای زیر هستند:

  1. سنگاپور (۲۲۵.۷۱ مگابیت بر ثانیه)
  2. چین (۲۲۳.۴۹ مگابیت بر ثانیه)
  3. شیلی (۲۲۰.۹۶ مگابیت بر ثانیه)
  4. امارت متحده عربی (۲۰۶.۱۲ مگابیت بر ثانیه)
  5. و هنگ‌کنگ (۲۰۱.۷۹ مگابیت بر ثانیه)
لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/op6w
منبع speedtest
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.