سومین گردهمایی مدیران منابع انسانی برگزار شد

گفت‌وگو با هم‌بنیان‌‍گذران جاب‌ویژن درحاشیه همایش

زمان مطالعه: 3 دقیقه

سومین گردهمایی مدیران منابع انسانی (HR Vision) باهدف ارتقای سطح دانش منابع انسانی و لزوم برقراری ارتباطات تخصصی و حرفه‌ای در روز دوشنبه نهم خرداد برگزار شد. در این همایش بیش از 700 مدیر منابع انسانی از سازمان‌های ایران حضور داشتند. این همایش که در محل مرکز همایش‌های بین‌المللی رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، به سرفصل‌های متعددی ازجمله روند تحولات بازار کار ایران، مدیریت تغییر از درون به بیرون و پیاده‌سازی منابع انسانی داده محور پرداخت. در انتها این همایش نیز از سازمان‌های برگزیده تقدیر شد.


نگاه سازمان‌ها باید تغییر کند


مقداد ولایی در گفت‌وگو با خبرنگار کارنگ گفت: با توجه به رقابت سخت روی منابع انسانی، شرکت‌ها باید به‌طور ویژه روی برند کارفرمایی سرمایه‌گذاری کنند. به‌علاوه، باید فرهنگ جدیدی را در شرکت‌ها رواج دهیم که نگاه قدیمی مبنی برجذب نیروهای توانمند بازار را کنار بگذارند و خود استعدادها را کشف و آن‌ها را پرورش دهد. اگر شرکت‌ها این رویکردها را در پیش گیرند، تمام آن‌ها متنفع می‌شوند.

ولایی افزود: نکته اصلی این است که رده سنی افرادی که وارد شرکت‌ها می‌شوند، پایین است. ما باید روحیه این افراد را بشناسیم و بدانیم چه می‌خواهند. گاهی آن امتیازات و مزیت‌هایی که ما ارائه می‌دهیم، اولویت افراد نیست. بر اساس گزارشی که سال گذشته برای نسل زد منتشر کردیم، درصد تعداد افراد نسل زد نسبت به سایر افراد در شرکت‌ها رو به افزایش است. پس ما باید این نسل را بشناسیم و فضای شرکت را بر اساس روحیات آن‌ها تنظیم کنیم. بر اساس نظرسنجی‌های ما مهم‌ترین مزیتی که این افراد در مورد محیط کار در نظر دارند، اتاق بازی یا پزشک سازمانی نیست، بلکه انعطاف‌پذیری و آزادی عمل است.

هم بنیان‌گذار جاب‌ویژن در ادامه اظهار داشت: شرکت‌ها باید این فرهنگ را رواج دهند که نیروهای انسانی را باید پرورش داد و برای پرورش آن‌ها باید منتور و فرایند داشته باشند. باید بپذیرند که این نیروها ممکن است اشتباه کنند، ولی اجازه اشتباه کردن را به آن‌ها بدهند. درواقع باید روی آینده این نیروها سرمایه‌گذاری کنند و بدانند این افراد توانا هستند و سرعت رشد بالایی دارند و می‌توانند در مدت کوتاهی مسیر مدنظر را طی کنند.


پکیج ارتقا برند کارفرمایی جاب‌ویژن


هادی محمدآبادی، هم بنیان‌گذار جاب‌ویژن در مورد محصول جدید جاب‌ویژن به نام برند کارفرمایی گفت: محصول برند کارفرمایی این امکان را به کارفرمایان می‌دهد که اول‌ازهمه یک صفحه اختصاصی در سایت داشته باشند. کارفرمایان می‌توانند تصاویر و فیلم‌های سازمان، فرهنگ کاری، ارزش‌های سازمانی و اطلاعات و آمارهای سرمایه انسانی خود را در این صفحه منتشر کنند. هم‌چنین می‌توانند با معرفی افرادی که در این سازمان موفق شدند، مسیرهای ارتقا شغلی را به افراد نشان دهند. این صفحه در کنار آگهی‌های سازمان درج می‌شود و کمک می‌کند که کارجو تصمیم آگاهانه‌تری بگیرد. بر اساس داده‌های ما ۳۰ درصد کارجوها قبل از ارسال رزومه این اطلاعات را می‌خوانند.

محمدآبادی افزود: ما خدمات دیگری را هم در حوزه ارتقا برند کارفرمایی ارائه می‌دهیم. برای مثال کارکنان ما در قالب یک تور مجازی در دفتر سازمان‌ها حاضر می‌شوند و سعی می‌کنند یک روز واقعی کاری را در آن سازمان به تصویر بکشند. در کنار این موارد، سازمان‌ها می‌توانند در گزارش‌های آماری سالانه ما معرفی شوند. در این گزارش‌ها ما قسمتی را در اختیار سازمان‌ها قرار می‌دهیم تا خود را معرفی و در مورد مزایا و تسهیلات و علل جذابیت خود صحبت کنند.

او ادامه داد: شبکه‌های اجتماعی جاب ویژن بیش از ۵۰۰ هزار دنبال کننده دارند و قوی‌ترین شبکه‌های اجتماعی بین تمام پلتفرم‌های استخدامی ایران هستند. کارفرمایان از این شبکه‌های اجتماعی هم می‌توانند استفاده کنند و نمود بیشتری داشته باشند. این موارد پکیج خدماتی هستند که به‌عنوان پکیج ارتقای برند کارفرمایی ارائه می‌دهیم.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/ne0j
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.