سیلندر در قاهره جذب سرمایه کرد

ایجاد ارزش افزوده در بازار خودروی دست دوم

زمان مطالعه: 2 دقیقه

مصر با بیش از شش میلیون خودرو در جاده‌هایش، یکی از بزرگ‌ترین ناوگان‌های خودرو آفریقا را در خود جای داده است. بر اساس این یافته، بیشتر خودروها فرسوده هستند. نسبت آنها به وسایل نقلیه جدید 3 به 1 است. اما بازار خودروهای دست دوم نه‌تنها در مصر، بلکه در هر کشوری با جمعیت زیاد در سطح جهان وجود دارد.

با دیجیتالی شدن سریع این بازار، چندین استارتاپ ایجاد شده‌اند؛ مانند کازو در بریتانیا، کارز 24 و اسپینی در هند، اینستاکارو در برزیل و کاواک در مکزیک. «سیلندر» مستقر در قاهره یک بازیگر جدید در بازاری است که فروشندگان سازمان‌یافته و غیرمتشکل حجم فروش غالب را در دست دارند. این کسب‌و‌کار که به مشتریان امکان فروش و خرید خودروهای دست دوم را می‌دهد، در مرحله بذری، مبلغی بالغ بر 6/12 میلیون دلار جمع‌آوری کرده است.

شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر راید ونچرز مستقر در عربستان سعودی این دور را در مراحل اولیه رهبری کرد. شرکت‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر الجبرا ونچرز، نووا کپیتال، 1984 ونچرز و گلوبال فاندرز کپیتال به همراه چندین سرمایه‌گذار منطقه‌ای و جهانی نیز شرکت کردند.

عمر ال دیفروی، یکی از بنیان‌گذاران و مدیرعامل شرکت در مصاحبه‌ای گفت: «مشکل اصلی که ما در تلاش برای رفع آن در مصر هستیم، بی‌اعتمادی کامل بین خریداران و فروشندگان خودروهای دست دوم در بازار است. چشم‌انداز ما به عنوان یک شرکت این است که به‌سرعت به معتبرترین خرده‌فروش خودروهای دست دوم در مصر و منطقه تبدیل شویم.»

مدل‌های محبوب خودرو در مصر به طور متوسط حدود 15 هزار دلار قیمت دارند و برای بسیاری از مصری‌ها که درآمد سالانه کمتر از آن دارند، این مبلغ قابل توجهی است. ال دفروی که با امر مازن، «سیلندر» را در نوامبر 2021 تأسیس کرد، اضافه کرد: «تصور کنید امکان تأمین مالی فراهم شده و خودروها برای مردم بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تر شوند. این ارزش اصلی‌ای است که ما می‌خواهیم رویش تمرکز کنیم.»

این استارتاپ نوپا قصد دارد از خرده‌فروشی، نمایندگی‌ها و فروش B2B کسب درآمد کند. سیلندر همچنین ممکن است به جریان‌های درآمدی جانبی مانند سود حاصل از تأمین مالی، بیمه، هزینه‌های امداد جاده‌ای و سایر خدمات ارزش افزوده توجه کند. وی خاطرنشان کرد: «ما به دنبال توسعه این کسب‌و‌کار در حین حرکت هستیم.»

عمر الماجدویی، شریک مدیریت راید ونچرز در بیانیه‌ای گفت: «بازار ثانویه خودرو بسیار پراکنده است و ما هیجان‌زده هستیم که بخشی از سفر سیلندر باشیم، زیرا آنها استانداردی کاملاً جدید برای بازار خودروهای دست دوم تعیین می‌کنند.»

بنیان‌گذاران گفته‌اند که درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری صرف افزایش قابلیت‌های عملیاتی، توسعه زیرساخت‌های فنی، افزایش سرمایه در گردش و ایجاد کانال‌های خرده‌فروشی می‌شود. سیلندر در بیانیه‌ای گفت که به دنبال افزایش دو برابری تیم خود تا پایان سال است.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/w10z
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.