کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

شرایط اقتصادی روی فروش جین تأثیری ندارد

لیوایز با گسترش تجارت الکترونیک خود، منتظر سود بیشتری است

کمپانی لیوایز اعلام کرده چشم‌اندازش برای سال جاری سر جای خود خواهد بود، اما هدف‌گذاری مالی‌اش را طی پنج سال آینده افزایش می‌دهد؛ زیرا این خرده‌فروش پوشاک جین، بخش تجارت الکترونیک شرکت خود را توسعه داده است.

بر این اساس این شرکت خود را بسیار قوی‌تر از دوران پیش از همه‌گیری می‌بیند؛ زمانی که در مارس 2019 سهام خود را بازار عمومی عرضه کرد. هارمیت سینگ، مدیر ارشد مالی لیوایز، پیش از رویداد سالانه روز سرمایه‌گذار در مصاحبه‌ای گفت: «روندهایی که در کسب‌وکار می‌بینیم، به ما اعتمادبه‌نفس می دهد. هرچند نگاه کوتاه‌مدت داریم، اما چشم‌انداز بلندمدت را نیز از دست نمی‌دهیم.»

در هفته‌های اخیر، خرده‌فروشان از والمارت گرفته تا «اَبِرکرومبی اند فیچ» به چالش‌هایی که با آن مواجه هستند، از مشکلات زنجیره تأمین و موجودی نامناسب تا تورم و عقب‌نشینی مصرف‌کننده به دلیل افزایش مخارج اشاره کرده‌اند.

مدیران خرده‌فروشی‌ها گفته‌اند که خریداران کم‌درآمد در حال حاضر ضربه‌ای را که ناشی از افزایش قیمت کالاهاست احساس می‌کنند و بودجه‌شان را بر این اساس تنظیم می‌کنند، در حالی که خانواده‌های ثروتمندتر برای سفرهای تابستانی لباس‌ها، لوازم آرایش و چمدان‌های جدید می‌خرند.

شکاف در رفتار مصرف‌کنندگان به شکاف مشابهی در صنعت خرده‌فروشی منجر شده است؛ در آستانه تابستان برندهای لوکس و گران‌قیمتی چون «کانادا گوس»، «مایکل کورس» و «کاپری» تا حد زیادی بهتر از کسب‌وکارهایی عمل کرده‌اند که مخاطب‌شان به قیمت‌ها حساس است.

اما لیوایز انتظار ندارد که شرایط ناپایدار اقتصادی روی تقاضا برای شلوار جین تأثیر منفی بگذارد. این شرکت اکنون شاهد رشد درآمد سالانه در محدوده 6 تا 8 درصدی بالاتر از اهداف قبلی 4 تا 6 درصدی است که تا سال 2027 برای خود پیش‌بینی کرده بود. در صورت ادامه این روند، درآمد لیوایز در پنج سال آینده نزدیک به 10 میلیارد دلار در سال خواهد بود.

همچنین برای سال مالی 2022، این شرکت پیش‌بینی می‌کند که فروش بین 11 تا 13 درصد نسبت به سال 2021 افزایش یابد و سود تعدیل‌شده هر سهم در محدوده 5/1 تا 56/1 دلار باشد. بر اساس داده های ریفینیتیو، تحلیلگران انتظار افزایش 8/11 درصدی درآمد را داشتند و لیوایز به ازای هر سهم سود تعدیل‌شده 55/1 دلاری کسب کرد.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/eoag
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.