فروشگاه‌هایی که فعلاً سودآورند

آیا فروشگاه‌های سون-الون به یکه‌تازی خود ادامه خواهند داد؟

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

فروشگاه‌های «سِوِن-الون»، هلدینگ «سون اند آی» ژاپن را به غول خرده‌فروشی امروز تبدیل کرد. همه چیز از عمده سود تا نامش را مدیون بیش از 35 هزار فروشگاه در سراسر ژاپن، آمریکای شمالی، چین و آسیای جنوب شرقی است.

ماساتوشی ایتو، رئیس افتخاری سون اند آی، کانسپت سون-الون را در سال 1973 از طریق قراردادی با اپراتور «ساوت لند» مستقر در دالاس به ژاپن آورد. در سال 1991، ایتو یاکادا و در نهایت سون اند آی، اکثریت سهام ساوت لند را در اختیار گرفت و در سال 2005 آن را به طور کامل به دست آورد.

این شرکت در سال مالی منتهی به مارس، 75/8 تریلیون ین (9/68 میلیارد دلار) درآمد داشت که نشان از رشد 52 درصدی این شرکت نسبت به سال گذشته دارد. 211 میلیارد ین سود خالص، 18 درصد افزایش، هر دو با خرید 21 میلیارد دلاری اپراتور فروشگاه آمریکایی اسپیدوی در سال گذشته به دست آمدند.

سهام سون اند آی نزدیک به 25 درصد نسبت به آخرین اندازه‌گیری ثروت او افزایش یافته و از کل بازار بهتر است. ایتو که 98 سال سن دارد، شاهد افزایش 6 درصدی دارایی خالص خود به 35/4 میلیارد دلار بود.

شرکت او ادعا می‌کند که هسته اصلی سوددهی آنها، مجموعه فروشگاه‌هایش هستند. اما از سوی صندوق ولیو اکت کپیتال مستقر در سانفرانسیسکو که بخشی از سهم این شرکت را در اختیار دارد، تحت فشار است تا روی کسب‌وکارهای غیر از مجموعه فروشگاه‌های سون-الون نیز تمرکز کند.

فروشگاه‌های «سوگو» و «سیبو» که متعلق به شرکت سون هستند، نیز از جمله این اهداف‌اند. فروش فروشگاه‌های بزرگ ژاپنی در سه دهه گذشته حدود 60 درصد کاهش یافته و به حدود 39 میلیارد دلار در سال 2021 رسیده است.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/tnyb
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.