اسفند زمان برگزاری الکامپ اعلام شد/ سازمان نظام صنفی رایانه‌ای: نظر اعضا مهم است

به گفته رئیس نصر تهران زمان برگزاری الکامپ ۲۶ توسط شرکت نمایشگاه‌ها پیشنهاد داده شده، ولی هنوز این سازمان قراری برای برگزاری ندارد و در این زمینه نظر اعضا بسیار مهم است

زمان مطالعه: 4 دقیقه

برگزاری بیست و ششمین نمایشگاه الکامپ طبق تقویم نمایشگاهی به اواسط اسفند ماه موکول شده است. پیش از این قرار بود الکامپ ۱۹ تا ۲۲ آبان در تهران برگزار شود. حسین اسلامی، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در گفت‌وگو با کارنگ اعلام می‌کند که زمان برگزاری الکامپ ۲۶ توسط شرکت نمایشگاه‌ها پیشنهاد داده شده، ولی هنوز این سازمان قراری برای برگزاری ندارد و در این زمینه نظر اعضا بسیار مهم است. 

پیش از رسیدن به این زمان پیشنهادی شرکت نمایشگاه‌ها برای برگزاری بیست و ششمین دور از الکامپ، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد که بیست‌و‌ششمین نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک، در بازه زمانی ۱۹ تا ۲۲ آبان ۱۴۰۱ در تهران برگزار نخواهد شد.

در آن زمان دلیل این موضوع انصراف تعدادی از شرکت‌ها و همچنین نظر پیمانکار برگزار کننده نمایشگاه اعلام شد که گفته بود با شرایط موجود از جمله محدودیت‌های شدید اینترنت امکان برگزاری الکامپ ۲۶ وجود ندارد.

نصر کشور زمان‌بندی آینده این نمایشگاه را منوط به نظرات اعضای صنف دانست و تاکید کرد تاریخ برگزاری الکامپ در آینده اعلام خواهد شد. 

همزمان با شروع محدودیت‌های اینترنتی از اواخر شهریور، برگزاری نمایشگاه تخصصی در حوزه کامپیوتر در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت و بسیاری از شرکت‌ها به دلیل خسارتی که از قطعی و محدودیت اینترنت کسب‌وکارشان دیده‌، نسبت به حضور در این نمایشگاه سر باز زده و انتقاد‌هایی نیز به سازمان نصر برای تلاش برگزاری این نمایشگاه مطرح کردند. 

درحال‌حاضر هم رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران اعلام می‌کند شرایط فرقی نکرده و تنها چون شرکت نمایشگاهی بعد از لغو زمان یک نمایشگاه باید یک تاریخ مجددی اعلام کند، این زمان را در اسفند برای برگزاری الکامپ ۲۶ در نظر گرفته است.

حسین اسلامی در این مورد به کارنگ گفت:‌ «وقتی تاریخ نمایشگاه الکامپ در آبان ماه لغو شد بحث بر سر شرایط و به خاطر محدودیت‌های اینترنتی و مشکلاتی که برای کسب‌وکارها به وجود آمده، بود و اینکه در این شرایط نمی‌توان نمایشگاه تخصصی در حوزه آی‌تی برگزار کرد و بهتر است زمان دیگری جایگزین شود. اما مجموعه شرکت‌ نمایشگاه بین‌المللی در همین امسال برای تاریخ جایگزین برنامه‌ریزی می‌کند و در نهایت تنها تاریخ باقی مانده اسفند بوده که این زمان را برای الکامپ اعلام کرده است.»

حسین اسلامی، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران

اسلامی در پاسخ به اینکه آیا سازمان و اعضای آن با برگزاری الکامپ در این تاریخ موافق هستند یا خیر توضیح داد: «ما منتظر هستیم که نظر اعضای صنف را بگیریم. اگر صلاح به برگزاری باشد این نمایشگاه را در زمان‌بندی اعلام شده در سال ۱۴۰۱ برگزار می‌کنیم، هرچند که اسفند ماه زمان خوبی برای برگزاری یک نمایشکاه نیست.»

او تاکید کرد که اگر عامه اعضا نظرشان این باشد که امسال نباید نمایشگاه برگزار شود، عذرخواهی می‌کنیم و سال بعد نمایشگاه را برگزار خواهیم کرد. 

او تاکید می‌کند که در این زمینه نظر اعضا بسیار برای سازمان مهم است و هنوز آنها قراری برای برگزاری الکامپ ۲۶ در سال جاری ندارند.

او ادامه می‌دهد: «درحال‌حاضر تصویر شفافی از شرایط نداریم و با توجه به اینکه محدودیت‌های اینترنتی هم ادامه دارد، برگزاری نمایشگاه مورد نظر و توجه اعضا نیست. البته این را هم بگویم که مشکل فقط محدودیت‌های اینترنت نیست و مشکلات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی هم همگی دست به دست هم داده‌اند تا اعضا چندان علاقه‌ای به برگزاری الکامپ در سال ۱۴۰۱ نداشته باشند.» 

به باور او نمایشگاه و حضور شرکت‌ها در آن یک فعالیت اقتصادی است و باید برای افراد نفع داشته باشد، اما وقتی شرکتی در نمایشگاه شرکت و برای آن هزینه و هیچ نفعی نمی‌برد، چرا باید در آن شرکت کند.


تعویق پشت تعویق


پیش از اینکه شرکت‌ها از حضور در الکامپ ۲۶ در آبان ماه انصراف دهند، بیست و ششمین نمایشگاه الکامپ بارها به تعویق افتاده است. الکامپ ۲۶ اولین بار در ابتدای سال ۹۹ به دلیل فضای قرنطینه و اپیدمی کرونا به تعویق افتاد. خبر این تعویق را کمیته اجرایی نمایشگاه الکامپ اعلام کرد.

 در ادامه قرار بود نمایشگاه در پایان تابستان برگزار شود. پیش‌ثبت‌نام‌ها از خردادماه آغاز شد و تاریخ نهایی آن هم ۱۵ تیر به پایان رسید. ناگهان در ۲۶ مرداد همان سال این بار سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور اعلام کرد به دلیل شیوع دوباره ویروس کرونا این نمایشگاه برگزار نخواهد شد. 

الکامپ در سال ۹۹ نیز برگزار نشد و در ادامه در حالی که انتظار می‌رفت این نمایشگاه در سال ۱۴۰۰ برگزار شود در این سال نیز برای چندین بار بازهم به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد تا بازهم کلاف سردرگم برگزاری این نمایشگاه به سال ۱۴۰۱ کشیده شود. بهار امسال ستاد برگزاری نمایشگاه الکامپ اعلام کرد این نمایشگاه توسط سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران از روز سه‌شنبه ۱۱ مرداد لغایت روز جمعه ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ به مدت چهار روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد. 

اما این نمایشگاه باز هم برگزار نشد و سازمان نصر کشور این بار دلیل تعویق را هم‌زمانی با ایام محرم اعلام کرد. در گام آخر نصر تهران اعلام کرد که الکامپ بیست‌وششم ۱۹ آبان برگزار می‌شود، که این تاریخ هم به دلیل شرایط کشور از جمله ایجاد محدودیت‌ها شدید اینترنت به دنبال اعتراض‌های مردمی و انصراف کسب‌وکارها از شرکت در این نمایشگاه به تعویق افتاد.

حالا تقویم شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران نشان می‌دهد که بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیکی ( الکامپ) قرار است از ۱۲ تا ۱۵ اسفند در این نمایشگاه برگزار شود. زمانی که در مورد برگزاری آن بازهم ابهام وجود دارد.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/4e8u
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.