کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

ششمین دوره «لیگ اینترنت اشیای ایران» برگزار می‌شود

ششمین دور از «لیگ اینترنت اشیای ایران» بهار و تابستان امسال برگزار خواهد شد. ثبت‌‌نام در این دور از لیگ تا ۲۶ خردادماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی لیگ اینترنت اشیا، لیگ اینترنت اشیا فرصتی برای استارتاپ‌ها و ایده‌های حوزه اینترنت اشیا است تا سرمایه‌گذاران، شرکت‌ها، راهبران و خبرگان این حوزه را ملاقات کنند و به شناخت خوبی از اکوسیستم نوآوری ایران برسند.

از جمله محور‌های این رویداد می‌توان به مواردی همچون تمرکززدایی و شناسایی تیم‌های توانمند از سراسر کشور در حوزه هوشمندسازی و ارائه خدمات مبتنی بر اینترنت اشیا، کمک به بلوغ اکوسیستم اینترنت اشیای کشور از طریق ایجاد هم‌افزایی میان بازیگران مختلف اکوسیستم از جمله شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات و شرکت‌های بهره‌بردار، امکان شناسایی تیم‌های برگزیده و ارائه خدمات پشتیبانی به آنها برای توسعه تجاری راهکار یا محصول ارائه‌شده اشاره کرد.

از سال ۱۳۹۶ تاکنون پنج دوره از لیگ اینترنت اشیا در سطح سراسری در کشور برگزار شده است. در طی این پنج دوره بیش از ۲۵۰ تیم در این رویداد ثبت‌نام کرده و با یکدیگر به رقابت پرداخته‌اند. برخی از تیم‌های شرکت‌کننده در این رویداد اکنون کسب‌وکارهای بالغ خود را در حوزه اینترنت اشیا توسعه داده‌اند. تیم‌های برگزیده در حوزه‌های مختلف مانند سلامت هوشمند، ایمنی هوشمند، خودرو متصل، خانه هوشمند، کشاورزی هوشمند و… رتبه‌های برتر را کسب کرده‌اند.

همچنین با توجه به همکاری نزدیک فروم اینترنت اشیای ایران با شرکت‌های فعال در اکوسیستم ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور، امکان معرفی تیم‌های برگزیده به این شرکت‌ها برای دریافت حمایت‌های مادی و معنوی در راستای توسعه محصول وجود دارد. علاوه بر اینها در طول برگزاری این رویداد، امکان استفاده از زیرساخت‌های توسعه‌داده‌شده توسط شرکت‌های عضو فروم اینترنت اشیای ایران مانند شبکه کم‌مصرف با برد بالا مبتنی بر فناوری LoRa وجود دارد.

تمرکز فروم اینترنت اشیا و مرکز نوآوری اینترنت اشیای ایران در حوزه برگزاری لیگ عمدتاً بر یک پلتفرم باز در قالب یک مرکز نوآوری و متمرکز بر حوزه اینترنت اشیا و فناوری‌های مرتبط با آن است.

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر یا ثبت‌نام در ششمین دوره لیگ اینترنت اشیا می‌توانند از این لینک استفاده کنند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/ld5d
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.