کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

شهرهای بزرگ از رونق افتاده‌اند؟ / خرده‌فروشی در شهرهای کوچک‌تر و حومه شهرها جان می‌گیرد

گزارش جدیدی از مؤسسه «جی‌پی مورگان چیس» نشان می‌دهد که خرده‌فروشی در حال پیگیری مشتریان در جایی است که بسیاری از آنها کار یا زندگی می‌کنند

گزارش جدیدی از مؤسسه «جی‌پی مورگان چیس» نشان می‌دهد که خرده‌فروشی در حال پیگیری مشتریان در جایی است که بسیاری از آنها کار یا زندگی می‌کنند.

در اوایل همه‌گیری تعداد زیادی فروشگاه و رستوران، به‌ویژه در شهرهای بزرگ بسته شدند. برای بسیاری از آن فروشگاه‌ها، این تعطیلی دائمی بود. طبق گزارش جدید مؤسسه جی‌پی مورگان چیس، خرده‌فروشی در برخی مکان‌ها بسیار بیشتر از سایر نقاط، مخصوصاً در شهرهای کوچک‌تر و حومه‌ها بهبود یافته است.

یک علت این است که بسیاری از مردم در اوایل همه‌گیری به این قسمت‌ها کوچ کردند. سونیا لاپینسکی از «آلیکس پارتنرز» می‌گوید: «مردم دسته‌جمعی از شهرها به حومه شهرها مهاجرت کردند. خرده‌فروشان بزرگ نیز به همه این موارد توجه زیادی داشتند و شروع به تصمیم‌گیری در مورد این روند کردند. حالا بر اساس محل تجمع مصرف‌کنندگان، اجاره‌نامه‌های جدید امضا می‌کنند.»

کریس ویت از مؤسسه جی‌پی مورگان چیس نیز می‌گوید: «در حالی که می‌دانیم مردم در آن روزهای اولیه بسیار جابه‌جا شدند، فکر می‌کنم آنچه کمتر روشن بوده این است که از آن زمان چه اتفاقی افتاده و چگونه می‌توانیم تداوم برخی از این تغییرات را درک کنیم.»

اکنون به نظر می‌رسد که قرار است بسیاری از این تغییرات، مثلاً جایی که مردم نقل مکان کردند و الگوهای کار از خانه، پابرجا بماند. او می‌افزاید: «همه این چیزها نقش مهمی در شکل‌دادن به آنچه در فروشگاه‌های سراسر کشور به‌ویژه در محله‌ها اتفاق می‌افتد، دارد.»

خرده‌فروشی در محله‌ها و شهرک‌ها – جایی که افراد زیادی هم زندگی و هم کار می‌کنند – و در مرکز شهرهایی که افراد در دفاتر کار می‌کنند، رونق گرفته است. سوکاریتا کودالی از «فارستر» می‌گوید: «اما در بسیاری از شهرهای بزرگ‌تر که قبلاً دفتر‌محور بودند، این‌طور نیست؛ چه سانفرانسیسکو باشد، چه نیویورک‌سیتی یا شارلوت، کارولینای شمالی، بسیاری از ویترین‌ها یا بسته هستند یا ترافیک مردمی چندانی وجود ندارد.»

با این حال کودالی می‌گوید صنعت خرده‌فروشی که شامل فروشگاه‌های آنلاین و فیزیکی می‌شود، خوب عمل می‌کند. او ادامه می‌دهد: «بنابراین ما می‌دانیم که مردم هزینه می‌کنند. اکثر آنها در محل کار خود برای خشک‌شویی یا نوشیدن قهوه در ساعت ۱۰ صبح پول خرج می‌کنند. آنها این کار را نزدیک‌تر به خانه‌هایشان انجام می‌دهند.

بنابراین آنجا دقیقاً همان‌جایی است که فروشگاه‌ها و رستوران‌ها می‌خواهند حضور داشته باشند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/dtr9
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.