کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

 مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی در پانزدهمین نمایشگاه فاینکس: امکان تعامل و مذاکره مشتریان بالقوه با شرکت‌های دانش‌بنیان را فراهم می‌کنیم

پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت مالی فاینکس (بورس، بانک و بیمه) در حالی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است که علاوه بر اینکه شرکت‌های فعال در حوزه بورس، بانک و بیمه جدیدترین دستاوردها و محصولات خود را رونمایی می‌کنند، نهادهایی هم حضور دارند که به حمایت از شرکت‌های نوآور و تازه‌وارد این حوزه می‌پردازند. نمونه آن صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست‌جمهوری است. 

صندوق نوآوری و شکوفایی امسال در نمایشگاه فاینکس با ۲۰ شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه بانکی و بورسی به‌صورت یک پاویون حضور پیدا کرده است. مرضیه شاوردی، مدیر توانمندسازی صندوق نوآوری و شکوفایی در گفت‌وگو با «کارنگ» اعلام می‌کند تمام تلاش‌شان این است که در این نمایشگاه شرکت‌های دانش‌بنیان را به مشتریان و شرکت‌های مرتبط متصل کنند تا این اتصال در ادامه به همکاری مشترک تبدیل شود. 

شاوردی در مورد دلیل حضور صندوق نوآوری و شکوفایی در پانزدهمین نمایشگاه فاینکس می‌گوید: «صندوق نوآوری و شکوفایی مهمترین نهاد تأمین مالی شرکت‌های دانش‌بنیان است که خدمات متنوعی در اختیار این شرکت‌ها می‌گذارد؛ از تسهیلات و سرمایه‌گذاری گرفته تا توانمندسازی. یکی از خدمات توانمندسازی، کمک به توسعه بازار شرکت‌های دانش‌بنیان است و به خاطر همین ما نمایشگاه‌های مختلفی را حمایت می‌کنیم که شرکت‌های دانش‌بنیان بتوانند در این نمایشگاه‌ها حضور داشته باشند.»

او ادامه می‌دهد: «در بعضی از نمایشگاه‌ها به خاطر اهمیت نمایشگاه یا به خاطر تعداد بیشتر شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در آن حوزه به صورت پاویون در نمایشگاه حضور داریم؛ یعنی فضایی را در اختیار می‌گیریم و بین ۱۵ تا ۲۵ شرکت دانش‌بنیان در قالب پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان با حمایت صندوق در این نمایشگاه‌ها حضور می‌یابند. یکی از این نمایشگاه‌ها، نمایشگاه بورس، بانک و بیمه است که امسال با ۲۰ شرکت دانش‌بنیان در این نمایشگاه حاضر شدیم. البته تعدادی از شرکت‌ها هم به صورت مستقل با حمایت صندوق در نمایشگاه شرکت کرده‌اند.»

به گفته شاوردی، شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه هم مرتبط با حوزه بورس و بانک و بیمه هستند که یا نرم‌افزارهای بانکی یا خدمات مرتبط با تحلیل‌های مالی و احراز هویت ارائه می‌کنند یا صندوق‌های پژوهش فناوری هستند که خدمات مالی دارند.

به باور او نمایشگاه‌ها یکی از مهم‌ترین ابزارها برای توسعه بازار شرکت‌هاست. در این نوع نمایشگاه‌ها شرکت‌ها ضمن اینکه با فناوری‌های جدید آشنا می‌شوند، رقبای خودشان را می‌شناسند و مشتریان خود را ملاقات می‌کنند. او تأکید می‌کند: «در این نمایشگاه هم امکان ملاقات و مذاکره با مشتریان شرکت‌ها برایشان فراهم می‌شود. وقتی پاویون برگزار می‌کنیم، سعی می‌کنیم مشتریان خارجی و داخلی ازجمله شرکت‌های بزرگ و صنعتی را هم بیاوریم تا با شرکت‌های دانش‌بنیان مذاکره کنند تا در نهایت به قرارداد و همکاری فناورانه منجر شود.»

بر اساس اظهارات شاوردی، در روز دوم نمایشگاه فاینکس یکی از قراردادهایی که در پاویون بورس، بانک و بیمه امضا شد، بین شرکت سداد و یکتا ارتباط تعاملی پرتونما است؛ برای ساماندهی تراکنش‌های میادین تره‌بار و صندوق‌های فروشگاهی.

دو شرکت دانش‌بنیان دیگر هم محصولات جدید  دارند که قرار است در پاویون رونمایی شود که یکی سامانه تحلیلی است به اسم آدانیوم و دومی سامانه کوبیت.

شاوردی با اعلام اینکه در نمایشگاه‌ها امکان تعامل و مذاکره مشتریان بالقوه با شرکت‌ها را فراهم می‌کنند می‌گوید: «در روزهای آينده هم با توجه به مذاکره‌هایی که صورت خواهد گرفت امیدواریم قراردادها و تفاهم‌نامه‌های جدیدی منعقد شود.

حدود ۳۰۰ نمایشگاه داخلی در فهرست حمایتی صندوق قرار دارد که شرکت‌های دانش‌بنیان با حمایت صندوق می‌توانند در این نمایشگاه‌ها حضور داشته باشند. در ۱۹ نمایشگاه داخلی هم امسال پاویون خواهیم داشت و این چهارمین پاویون در سال ۱۴۰۲ است. در نمایشگاه‌های خارجی هم شرایط به همین شکل است. بیش از ۳۰۰ نمایشگاه خارجی در فهرست حمایتی صندوق هست و در ۱۵ نمایشگاه خارجی پاویون داریم. در حال حاضر دو پاویون در نمایشگاه های‌تک و بیلدکس سوریه در حال برگزاری است و ۲۲ شرکت با حمایت صندوق در این پاویون‌ها حضور یافته‌اند.»

پانزدهمین نمایشگاه فاینکس تا روز جمعه ۱۹ خرداد از ساعت هشت تا ۱۵ در محل دائمی نمایشگاه‌ها میزبان بازدیدکنندگان از این نمایشگاه است. در ادامه گزارش تصویری از پاویون صندوق نوآوری و شکوفایی را مشاهده می‌کنید:

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/c9ag
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.