عرصه بر کاربران ایرانی توییتر تنگ‌تر می‌شود / در ادامه اقدامات آقای پرحاشیه

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

چند وقت پیش ایلان ماسک، مالک جدید توییتر اعلام کرد که از نیمه آوریل، فقط توییت‌های کاربرانی که تیک آبی دارند، در صفحه اصلی نمایش داده می‌شوند. این تصمیم ظاهراً در راستای افزایش تعداد دارندگان تیک آبی اتخاذ شده است.

امکانی که بعد از تصاحب توییتر توسط ماسک جزء گزینه‌های پولی شد و ماسک می‌پنداشت با این اتفاق می‌تواند افزایش درآمدهایی را برای توییتر رقم بزند که ظاهراً این تصمیم نتوانسته آن‌قدر که او فکرش را می‌کرد، موفق شود؛ چراکه حواشی بسیار زیادی را برایش رقم زد و فشارهای داخلی و خارجی را برای این پلتفرم تشدید کرد.

این بدان معنی است که کاربران ایرانی با محتوای کمتری مواجه خواهند شد و فقط می‌توانند توییت دنبال‌کنندگان را مشاهده کنند. همچنین ظاهراً امکان نظرسنجی هم به‌زودی فقط برای کاربران دارای تیک آبی فراهم خواهد بود. ماسک تنها توانسته ۰.۱۸ درصد از کاربران توییتر را مجاب به خرید تیک آبی کند؛ جمعیتی که عموماً هم‌فکر ایلان ماسک هستند و حالا قدرت بیشتری را در این پلتفرم به دست آورده‌اند.

در بین کاربران، خصوصاً کاربران ایرانی، صحبت‌های مختلفی از پلتفرم‌های جایگزین به میان می‌آید و تعداد درخواست دعوت‌نامه این روزها در توییتر زیاد به چشم می‌خورد. چیزی که مشخص است اینکه کاربران زیادی به‌دنبال جایگزین‌کردن پلتفرم توییتر هستند؛ چراکه توییتر هر روز فشارهای بیشتری را به کاربرانش تحمیل می‌کند و این امر ممکن است در بلندمدت این پلتفرم را به یک مکان برای گروه‌های خاص تبدیل کند.

منطقی که ایلان ماسک درباره این تغییرات می‌گوید، این است که کاربران غیرواقعی، توان پرداخت هزینه‌های تیک آبی را ندارند و با این روش می‌شود جلوی هزاران اکانت غیرواقعی را گرفت. این یعنی در نهایت هر کاربری که تیک آبی را خریداری نکند، به‌عنوان کاربر غیرواقعی شناخته خواهد شد و کاربران زیادی خصوصاً کاربران ایرانی در معرض خطر حذف از این پلتفرم قرار خواهند گرفت.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/dn52
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.