کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

علیه دو پلتفرم عمده توزیع دارو اعلام جرم شد / دردسر تازه پلتفرم‌های توزیع دارو و سلامت

امروز چهاردهم آذرماه، مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضائیه، در یک نشست خبری اعلام کرد که قوه قضائیه برای دو پلتفرم عمده توزیع دارو به دلیل فروش داروی قاچاق قرار جلب به دادرسی صادر کرده است. ستایشی در این نشست نامی از دو پلتفرم مذکور نبرد.

طبق گفته‌های سخنگوی قوه قضائیه، این اقدام در پی گزارش‌هایی از سوی معاونت غذا‌ و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و ایران صورت گرفته است.

پلتفرم‌های توزیع دارو و سلامت به دلیل حساسیتی که در این خصوص وجود دارد، از ابتدا دچار چالش‌های فراوان بودند و مرکز تجارت الکترونیکی برای به تفاهم رسیدن سکوهای سلامت و سازمان غذا و دارو جلسات فراوانی برگزار کرده است.

در جلسات اخیر مرکز تجارت الکترونیکی، سازمان غذا و دارو و پلتفرم‌های حوزه سلامت و دارو، تأکید شده که این پلتفرم‌ها از سوی معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری مجوز فعالیت دارند. اما سازمان غذا و دارو به دلایل مختلف ازجمله حساس بودن شرایط ارسال دارو و عدم امکان نظارت بر ماهیت داروهای موجود در پلتفرم‌ها یا مشکلاتی که ممکن است در احراز هویت پزشکان پلتفرم‌های سلامت وجود داشته باشد، صلاحیتی برای فعالیت پلتفرم‌های سلامت و توزیع دارو قائل نبوده‌ است.

این در حالی است که پلتفرم‌های فعال در حوزه دارو و سلامت در این جلسات دلایلی همچون نظارت با کیفیت بیشتر و دقت در شرایط ارسال دارو را بیان کرده‌ و فعالیت آنلاین و اینترنتی در این حوزه را دلیلی بر خطای کمتر و ارائه خدمات بهتر توصیف کرده‌اند.


برخورد با توزیع‌کنندگان داروی قاچاق


مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضائیه اعلام کرد که برای دو پلتفرم توزیع دارو به دلیل توزیع داروی قاچاق قرار جلب به دادرسی صادر شده است. او همچنین از برخورد با داروخانه‌هایی که با پلتفرم‌های متخلف همکاری کرده‌اند، خبر داد.

ستایشی در خصوص اقدامات دستگاه قضائی درباره تخلفات فروش بدون مجوز دارو در پلتفرم‌ها گفت: «گزارش‌هایی از معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و ایران ارسال شده و پرونده گزارش‌ها را به دادسرای انقلاب ویژه رسیدگی به جرائم پزشکی ارسال کرده‌ایم.»

او ادامه داد: «دو سکوی عمده توزیع دارو مورد تعقیب کیفری قرار گرفتند و متعاقباً پس از اعلام جرم برای مدیران این سکوها و داروخانه‌هایی که مبادرت به همکاری و فروش بدون نسخه دارو کردند، به اتهام حمل، فروش و نگهداری داروهای قاچاق، قرار جلب به دادرسی صادر شد و پرونده متضمن کیفرخواست نیز به دادگاه انقلاب ارسال شد.»

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/qocs
1 نظر
  1. yusef می گوید

    ممنون

نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.