کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

غول‌های فناوری به دنبال شفافیت در سلامت جهان

رصد سوابق واکسیناسیون در پروژه‌ای بلاکچینی

یکی از جدیدترین پروژه‌های بلاکچینی حوزه سلامت، پروژه «Vaccine Credential Initiative» است که توسط شرکت‌های معتبری همچون مایکروسافت، اوراکل و ای‌ای چارتر پشتیبانی می‌شود. این پروژه قصد دارد با استفاده از فناوری بلاکچین، گواهینامه‌های واکسن‌ها را برای مسافران، کارمندان و دیگرانی که نیازمند این گواهینامه‌ها هستند، ایجاد کند.

این پروژه از یک استاندارد منبع‌باز و قابل استفاده در سراسر جهان استفاده می‌کند که به‌طور رسمی با نام «SMART Health Cards» شناخته می‌شود. با استفاده از این استاندارد، گواهینامه‌های واکسن به‌طور امن و بدون نیاز به اطلاعات شخصی مسافران، قابل ارائه هستند. به این ترتیب، این پروژه به ابداع یک سیستم قابل اطمینان برای ایجاد گواهینامه‌های واکسن کمک می‌کند که بهبود امنیت و راحتی برای مسافران، کارمندان و دیگران را به ارمغان ‌آورد.
هنوز به‌طور مشخص معلوم نیست که این پروژه از کدام‌یک از زیرساخت‌های بلاکچینی بهره می‌برد، اما با توجه به نوع خدمت و نیازی که پاسخ می‌دهد، به احتمال زیاد مبتنی بر قرارداد هوشمند است. این پروژه یک پروژه مشترک است که توسط یک تیم متشکل از شرکت‌های مختلف و سازمان‌های دولتی و خصوصی رهبری می‌شود.

معروف‌ترین این شرکت‌ها مایکروسافت و اوراکل هستند که در همکاری با شرکت‌های دیگر حوزه فناوری یک کنسرسیوم چندجانبه شکل داده‌اند. همچنین، در این پروژه با شرکت‌های دیگری در حوزه‌های مختلف همکاری صورت گرفته که در توسعه و استفاده از این فناوری برای ایجاد گواهینامه‌های سلامت قابل حمل، سرعت و دقت بیشتری در بررسی واکسیناسیون و دیگر اطلاعات سلامت فراهم می‌کنند. نکته جالب توجه در همکاری نهادها و سازمان‌های دولتی مانند مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا (CDC) و وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا (HHS) است که در این پروژه حضور فعالی دارند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/i0nr
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.