کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

فعالیت 1824 شرکت دانش‌بنیان در حوزه ICT

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اعلام کرده که هزار و ۸۲۴ شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و نرم افزارهای رایانه‌ای، وجود دارد که از این میان 108 شرکت نوع یک، هزار و ۴۶۵ شرکت نوع دو و 251 شرکت نوع سه هستند.

به گزارش روابط عمومی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، شرکت‌های تایید شده دانش‌بنیان نوع 1، نوع 2 و نوع 3 (مستعد دانش بنیان) مصوب کارگروه ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان، ارزیابی و تأیید شده‌اند.

بر همین اساس شرکت‌های تولیدی و نوپای نوع 2 یا نوع 3 (مستعد دانش بنیان)، مشمول معافیت مالیاتی نخواهند بود.


معیار ارزیابی شرکت‌های فعال در حوزه ICT چیست؟


معیار ارزیابی شرکت‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و نرم افزارهای رایانه‌ای در نوع یک این است که تمامی کالاها و خدمات قابل ارائه باید در حوزه فناوری‌های بالا یا متوسط به بالا باشند.

ارزیابی شرکت‌های نوع دو توسط معاونت توسعه شرکت‌های دانش بنیان، براساس اینکه کالاهای ارائه شده باید در حال تولید بوده یا حداقل در حد نمونه آزمایشگاهی (با قابلیت بررسی فنی)‌ ساخته شده باشند، انجام می‌شود به علاوه اینکه خدمات این شرکت‌ها نیز باید دارای اسناد فروش باشند.

همچنین معیار ارزیابی شرکت‌های نوع 3 فعال در این حوزه نیز باید به گونه‌ای باشد که شرکت طراحی اساسی و قابل توجهی مبتنی بر فعالیت‌های تحقیق و توسعه انجام داده باشد.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/bzqr
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.