کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

وزیر ارتباطات خبر داد / دستورالعمل وزیر کشور به استانداران برای همکاری در توسعه پروژه فیبرنوری

پوشش 20 میلیون فیبرنوری از وعده‌های اصلی وزیر ارتباطات از زمان شروع به کارش در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بوده است. با این حال سایت طرح ملی فیبرنوروی منازل و کسب‌وکارها نشان می‌دهد که تا این لحظه تنها 2 میلیون و 467 هزار و 779 خانوار تحت پوشش درآمده‌اند و از این میزان تنها 366 هزار و 683 نفر سرویس‌گیرنده یا همان کاربر اینترنت با کمک تکنولوژی FTTH و VDSL هستند.

مشکلات گوناگونی بر سر راه توسعه فیبرنوری در کشور وجود دارد از جمله همکاری نکردن شهرداری‌ها. حالا وزیر ارتباطات اعلام کرده که برای حل این مشکل به تازگی وزیر کشور به تمامی استانداران و شهرداری‌های کشور برای همکاری با این پروژه دستورالعملی را ابلاغ کرده است.

به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات، همچنین عیسی زارع‌پور در جلسه‌ای که با مدیران اپراتورها فعال در پروژه فیبرنوری داشته است اعلام کرده که مشکل تامین مالی این پروژه نیز به زودی حل خواهد شد.

زارع‌پور در پاسخ به موضوع تامین مالی که از طرف برخی از مدیران اپراتورها مطرح شد با اشاره به راه اندازی صندوق این پروژه بر اساس قانون بودجه سال جاری، گفت: «با تصویب آیین نامه این حساب و واریز سهم هزار میلیارد تومانی وزارت ارتباطات و بخشی از حق السهم دولت از درآمد اپراتورها، مشکلی از نظر تامین مالی این پروژه در سال جاری وجود ندارد و با این مکانیزم‌ها این مشکل حل می‌شود.»

او با اشاره به اینکه این پروژه اولویت نخست سازمان تنظیم مقررات و وزارت ارتباطات است، اعلام کرد: «هر مشکل و نارسایی در مسیر انجام این پروژه باشد به صورت روزانه از طریق مجری طرح و مدیران سازمان تنظیم مقررات و در صورت نیاز اینجانب به عنوان وزیر ارتباطات پیگیری و رفع می شود.»

او به عدم اطلاع مردم نسبت به انجام این پروژه و مزایای آن اشاره کرد و گفت: «اپراتورهای فعال در این پروژه باید نسبت به اطلاع‌رسانی انجام این پروژه و مزایای آن برای مردم اقدام کنند.»

وی تاکید کرد که باید با یک کار جهادی تا پایان سال جاری ده میلیون خانوار و کسب و کار تحت پوشش فیبرنوری قرار گیرند. وزیر ارتباطات از مدیران اپراتورهای فعال در این پروژه خواست برنامه خود برای اتصال مدارس و دانشگاهها به شبکه فیبرنوری را ارائه و تا پایان شهریور ماه این کار در شهرهای تحت پوشش انجام شود.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/ayu6
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.