کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

فناپ‌ زیرساخت و گروه کسب‌و‌کارهای نوین «آن» تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند  

شرکت فناپ زیرساخت برای اجرایی شدن پایلوت‌های معدن هوشمند با شرکت کسب‌وکارهای نوین «آن» تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش روابط عمومی گروه کسب‌وکارهای نوین آن، در این تفاهم‌نامه که به امضای مشکات اسدی، مدیر عامل گروه آن از یک سو و ایزدیار مدیرعامل شرکت فناپ زیرساخت رسید دو طرف بر همکاریِ موثر برای اجرایی‌کردن برنامه هوشمندسازی در معدن و صنایع معدنی تاکید کردند.

دو مجموعه آن و فناپ زیرساخت  در پی برگزاری رویداد معدن هوشمند که بهار ۱۴۰۲ برگزار شد فرایند همکاری را آغاز کردند که شامل مذاکرات مالی و فنی، بازدیدهای صنعتی و در نهایت توافق بر سر گام‌های هوشمندسازی صنعت و امضای تفاهم‌نامه بوده است. این تفاهم برای ایده‌پردازی، طراحی محصول اولیه، اجرای پایلوت و در نهایت توسعه بازار فناور‌ی‌های مرتبط با هوشمندسازی معدن و صنایع معدنی است. به گفته مشکات اسدی، مدیر عامل گروه آن اهمیت این توافق در همکاریِ موثرِ دو مجموعه بزرگ یکی از سمت معدن و صنایع معدنی و دیگری از سمت اکوسیستم نوآوری و فناوری است که شانس پیشبردِ واقعی و عملیاتیِ پروژه هوشمندسازی را بالا می‌برد.

ابراهیم جمیلی، مدیر گروه صنعتی و معدنی زرین در این رابطه گفت: «ما همکاری با فناپ را از گام‌های واقع‌گرایانه و کوچک آغاز کردیم، ولی چشم‌‌انداز ما بسیار بزرگتر است، ما ملی فکر می‌کنیم و امیدواریم وقتی ما اولین‌ گام‌ها را برمی‌داریم دیگر بازیگران و شرکای استراتژیک هم به ما بپیوندند. ما به دنبال توسعه همکاری‌ها و سرمایه‌گذاری‌های مشترک در این زمینه هستیم تا هم ارزش افزوده اقتصادی ایجاد کنیم و هم امیدی به جوانان و متخصصان ایرانی بدهیم.»

شهاب جوانمردی، مدیرعامل گروه فناپ نیز ضمن تاکید بر همکاریِ دوجانبه برای توسعه بازارِ محصولات و خدمت‌های مرتبط با هوشمندسازیِ صنعت به اندازه بازارِ معدن و صنایع معدنی و سهم آنها در تولید ناخالص داخلی اشاره کرد و گفت: «این بازار آنقدر به‌لحاظ فنی و مالی ظرفیت دارد که برای همه بازیگران کوچک و بزرگ در آن جای کار هست.  او تاکید کرد که باید آنقدر این زمینِ بازی را وسیع کرد که همه ظرفیت‌های آن بالفعل دربیاید تنها در این صورت است که هم ارزش اقتصادی آن تامین می‌شود و هم فرهنگ هوشمندسازی ترویج و تحکیم می‌شود.»

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/veb3
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.