کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

لجستیک سرد به سبک هندی‌ها

جذب سرمایه ۴/۵ میلیون دلاری سلسیوس

استارتاپ زنجیره سرد سلسیوس مستقر در بمبئی ۴/۵ میلیون دلار به‌عنوان بخشی از دور سرمایه‌گذاری سری A خود به رهبری سرمایه‌گذاران فرشته مستقر در بمبئی جمع‌آوری کرده است.

این شرکت قصد دارد دور سری A را با قیمت ۱۰ میلیون دلار در ماه‌های آینده ببندد. این سرمایه قرار است برای گسترش خدمات این استارتاپ به ۵۰۰ شهر اختصاص یابد.

سلسیوس که در سال ۲۰۲۰ توسط «سوآرپ بوزی»، «راجنیش رحمان »و «آربیند جاین» تأسیس شد که لجستیک سرد و انبارداری سردخانه را به شرکت‌های مختلف غذایی و دارویی ارائه می‌دهد.

این استارتاپ از طریق وب و اپلیکیشن خود، حمل‌ونقل سرد را در سراسر هند به هم متصل می‌کند. این استارتاپ ادعا می‌کند که در حال حاضر ۲۵۰۰ وسیله نقلیه و ۱۰۷ سردخانه دارد که در بیش از ۱۵۰ شهر فعالیت دارند.

هند در حال حاضر به‌دلیل ناکارآمدی در زنجیره تأمین سرد، به‌ویژه تحویل در مایل آخر، حدود ۱۴ میلیارد دلار ضرر مواد غذایی را متحمل می‌شود. برخی از رایج‌ترین چالش‌ها در تحویل مایل پایانی با دمای کنترل‌شده، شامل نقص در حفظ دمای بهینه، استفاده از وسایل نقلیه بدون یخچال برای حمل‌و‌نقل (به ‌خاطر مسافت‌های کوتاه‌تر) ونبود فناوری ردیابی برای نظارت بر این مرحله از توزیع است.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/sr6p
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.