کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

رویکرد حل مسئله

درباره کتاب «استراتژی خوب، استراتژی بد»

افسانه دهکامه/ اصطلاح تخصصی استراتژی از آن دست اصطلاح‌هایی است که این روزها در فضای کسب‌وکار دیجیتال بسیار کاربرد دارد. کتاب «استراتژی خوب، استراتژی بد» نوشته ریچارد روملت درباره همین اصطلاح مهم و بااهمیتِ فضای مارکتینگ است که آریانا قلم آن را منتشر کرده است.

برای آنکه در شغل خود استراتژی داشته باشید، در ابتدا باید معنای آن را به‌درستی بدانید. این کتاب در بخش‌های اول، این اصطلاح را توضیح می‌دهد و می‌گوید منظور از استراتژی‌داشتن در فضای دیجیتال مارکتینگ چیست. سپس به یاری شما می‌شتابد تا بتوانید در تخصص خود به استراتژی خوب دست پیدا کنید و البته استراتژی خوب را از بد تشخیص دهید.

جالب است بدانید روملت استراتژی‌هایی را که به‌عنوان خوب می‌شناسیم، استراتژی بد معرفی کرده است. سازمان‌های ایرانی امروز نسبت به گذشته هرچه بیشتر تشنه استراتژی‌ای هستند که واقعاً راهگشای چالش‌های آنها باشد.

اما هر روز بیشتر از روزهای گذشته شاهدِ طرز فکرهایی هستیم که روملت نامِ استراتژیِ بد را بر آنها گذاشته است. مهم‌ترین مسئولیت مدیر سازمان شناساییِ بزرگ‌ترین چالش‌های پیش روی پیشرفت و ابداع رویکردی منسجم به‌منظور غلبه بر آنهاست. استراتژی در زمینه‌های مختلف، از جهت‌گیری شرکت گرفته تا مسئله امنیت شرکت دارای اهمیت است. استراتژی خوب، کاری بیشتر از پیش‌راندنِ ما به سوی یک هدف انجام می‌دهد.

استراتژی خوب، به چالش‌هایی که با آنها مواجه‌ایم، صادقانه اعتراف کرده و برای غلبه بر آنها رویکردی را تدارک می‌بیند. هرچه این چالش‌ها بزرگ‌تر باشند، استراتژی خوب تلاش‌ها را متمرکزتر و هماهنگ‌تر می‌کند تا حل مناسب مسئله محقق شود. رهبرانِ سازمانی بیشتر می‌گویند که استراتژی دارند، اما این‌گونه نیست. در عوض، آنها طرفدارِ استراتژیِ بد هستند. استراتژیِ بد، گرایش به دورزدنِ جزئیات مزاحم مثل مشکلات دارد.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/oy92
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.