کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

لوکا هم یونیکورن شد!

رابرت ماتراتزی، مدیرعامل شرکت لوکا که یک شرکت نرم‌افزاری و ارائه‌دهنده داده‌های مرتبط با دارایی‌های کریپتو است، اعلام کرده با جذب سرمایه سری E خود با ارزش ۱۱۰ میلیون دلار، حالا این استارتاپ یونیکورن شده است؛ آن‌هم با ارزش 1.3 میلیارد دلار.

او گفته در کل صنعت کریپتو شتاب زیادی وجود دارد و لوکا در مرکز آن قرار دارد.

قرار است این سرمایه برای تسریع تحقق استراتژی رشد و توسعه لوکا از طریق ایجاد دفاتر جدید در سطح بین‌المللی استفاده شود. ماتراتزی خاطرنشان کرده این شرکت در پایان سال 2021، دفاتر خود را در سوئیس و سنگاپور افتتاح کرده است.

او گفته تیم ما در سال گذشته تقریباً سه‌برابر شده است، اما این رشد کماکان ادامه خواهد داشت. افزایش سرمایه این استارتاپ کریپتویی توسط صندوق تأمین مالی Marshall Wace مستقر در لندن که در استراتژی‌های سرمایه‌گذاری جایگزین تخصص دارد، انجام شده است.

در این سرمایه‌گذاری هشت صندوق خطرپذیر دیگر هم مشارکت داشته‌اند. از جمله سه سرمایه‌گذار قبلی لوکا که در دور جدید هم کنار این کسب‌وکار باقی مانده‌اند.

این سرمایه‌گذاری 9 ماه پس از آخرین دور سرمایه‌گذاری 53 میلیون دلاری این شرکت انجام شده و ماتراتزی گفته که در مجموع، این شرکت تاکنون حدود 210 میلیون دلار جذب سرمایه کرده است.

نرم‌افزار Lukka داده‌های بیش از ۱۶ هزار دارایی رمزنگاری نقطه‌ای، ۷۰ هزار خدمت و محصول مرتبط با ارزهای دیجیتال، 300 صرافی و حدود 30 صرافی غیرمتمرکز را جمع‌آوری و تحلیل می‌کند.

لوکا مشتریان سازمانی بزرگی در میان شرکت‌های مالی سنتی دارد، اما بخش مهمی از مشتری‌های لوکا را شرکت‌های ارزهای دیجیتال از جمله Arca، Circle، eToro، S&P Dow Jones Indices و State Street تشکیل می‌دهند. ماتراتزی گفت: «ما به آنها کمک می‌کنیم پیچیده‌ترین چالش‌های داده در جهان را حل کنند و این چالش‌ها با تمام نوآوری‌هایی که در کریپتو وجود دارد، بیشتر و بیشتر می‌شود.»

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/iicf
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.