کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

لیاقت شما همان کفتر است!

چند بار از شما عزیزان بخواهم که به شایعات توجه نکنید؟ چرا وقتی مسئولان عزیز می‌فرمایند ایتا و سروش و بله و فلان و بهمان مطمئن و امن هستند، لجاجت می‌کنید؟

حالا که من این کاغذ را برایت می‌نویسم، کبوتر دارد چپ‌چپ نگاهم می‌کند. خیال می‌کنم از کیفیت گندم‌هایی که از جیره شخصی‌ام به او دادم، راضی نیست. خدا کند این‌بار را بزرگواری کند و ماجرا را فراموش کند. در آن صورت احتمالاً این نامه به دستت خواهد رسید، البته اگر سر راه این کبوتر ناشکر ناهار کسی نشود…

نترسید، اینها همه مربوط به گذشته است و واقعیت ندارد. والا خودتان دارید می‌بینید که کبوترها امروز مشغول همان کار همیشگی‌شان، یعنی بق‌بقو کردن و صادرات غیرفرهنگی روی ماشین خلق‌الله هستند و تغییر شغل نداده‌اند.

چند بار از شما عزیزان بخواهم که به شایعات توجه نکنید؟ چرا وقتی مسئولان عزیز می‌فرمایند ایتا و سروش و بله و فلان و بهمان مطمئن و امن هستند، لجاجت می‌کنید؟ چرا وقتی رسماً اعلام می‌شود که این پیام‌رسان‌ها «سیف» هستند، آن واژه خیال‌راحت‌کن سیف را به معنی عربی‌اش می‌گیرید؟ نمره انگلیسی‌تان توی مدرسه چند شده است؟

حالا طرف افتخار داده و بعد از کلی منت‌گذاشتن سر کچل پیام‌رسان‌های داخلی، از سر ناچاری رفته و عضو یکی از این پیام‌رسان‌ها شده (بله، فکر نکنید ما ساده‌ایم و فکر می‌کنیم شما با میل خودتان داخل این پیام‌رسان‌ها شده‌اید. خودمان خبر داریم توی فکر شیطانی‌تان چه می‌گذرد. بعداً فکری برای فکرتان هم می‌کنیم.) بله داشتم می‌گفتم؛ خیال نکنید ما متوجه نمی‌شویم که از پیام‌های خطای برنامه اسکرین‌شات می‌گیرید و برای رسانه‌های نامحرم می‌فرستید. آن هم به چه بهانه‌ای؟ به این بهانه که پیام‌رسان نمی‌گذارد پیام را بخوانم!

خب نمی‌گذارد که نمی‌گذارد. لابد کرمی در شما و آن دوست پیام‌فرست دیده که نشان نمی‌دهد دیگر. وگرنه شما روزی صد بار استیکر قلب و گل و بوس و صبح بخیر و شب بخیر بفرست، ببین کسی کارت دارد؟ ندارد که!

من از همین تریبون به مردم اعلام می‌کنم که برادران و خواهران! نکنید از این کارها. این‌قدر از وسط تخت و زیر لحاف آب به آسیاب دشمن نریزید. آخر تختخواب جای این کارهاست؟ اصلاً شما چرا نکته‌های مثبت این پیام‌رسان‌ها را نمی‌بینید؟
مثلاً همین که شما خبردار می‌شوید که دوست متخلف‌تان در گروه پیام گذاشته، خودش خیلی نیست؟ اگر پیام‌رسان می‌زد از بیخ پیام و فرستنده را با هم کن‌فیکون می‌کرد، شما می‌توانستید جلویش را بگیرید؟
حتماً باید آن متن سخیف و مزخرف که طرف اسمش را گذاشته تحلیل سیاسی بخوانید؟ اگر نخوانید شب‌تان صبح نمی‌شود؟ والله ما که نخوانده‌ایم، هیچی‌مان هم نشده.

وانت نه برایتان پس از این خر هست
آن خر که خودش ز کامیون سرتر هست
ای آن که ز پیک ما بگیری ایراد
انگار لیاقتت همان کفتر هست

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/jxkb
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.