کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

لینکدینی برای مهدکودک‌ها

جذب سرمایه ارلی‌دی که یک استارتاپ آموزشی برای دوره پیش‌دبستانی است

ارلی‌دی (EarlyDay) یک بازار کار آنلاین مانند لینکدین یا ایندید (Indeed) اما برای معلمان و مدارسی است که آموزش دوران کودکی را هدف قرار داده‌اند. این استارتاپ به‌تازگی 25/3 میلیون دلار سرمایه جذب کرده است.

در ارلی‌دی معلمان می‌توانند برای راه‌اندازی یک نمایه در پلتفرم درخواست دهند و سپس توسط ناظران این شبکه اجتماعی تخصصی تأیید صلاحیت‌هایشان بررسی می‌شود. پس از تأیید، آنها به مهدکودک یا پیش‌دبستانی‌هایی که نیاز به مربی یا دستیار جدید دارند، ارتباط داده می‌شوند. این تیم امیدوار است که بتواند به کارآمد کردن استخدام برای این نوع مشاغل در ایالات متحده آمریکا کمک کند. آنها بازاری را هدف گرفته‌اند که این کشور در آن با کمبود گسترده کارکنان مهدکودک و کمبود معلم مواجه است.

اما هریس، یکی از بنیان‌گذاران ارلی‌دی می‌گوید: «ما به‌سرعت از تحقیقات خود دریافتیم که مشکل استخدام مهدکودک در آمریکا یک مشکل بسیار جدی است. مهدکودک‌ها از سایت‌های کاریابی چون کریگ‌لیست یا ایندید برای استخدام استفاده می‌کنند و گردش مالی که سهم معلمان بود، تنها 40 درصد کل این بازار را شامل می‌شد.»

هریس تأکید دارد که او و بنیان‌گذار دیگر، ملیسا تران ایده ارلی‌دی را در سال 2020، زمانی که هریس اولین فرزندش را باردار بود، با یکدیگر مطرح کرده‌اند. زمانی که تران به دنبال مهدکودکی می‌گشت تا پسرش پس از به دنیا آمدن بتواند در آن حضور پیدا کند؛ اما او هرچه بیشتر تحقیق می‌کرد، بیشتر مطمئن می‌شد که در این بازار حفره‌ای از اطلاعات وجود دارد و وضعیت آموزش برای دوران کودکی در آمریکا به‌شدت نابسامان است.

او می‌گوید: «ما متوجه شدیم که نیاز زیادی به مراقبت از کودکان وجود دارد و کمبود فرصت‌های موجود برای مراقبت از کودکان، زنان را از نیروی کار دور نگه می‌دارد.» هریس و تران با راه‌اندازی کسب‌وکار آنلاین و استارتاپ چندان بیگانه نبوده‌اند. آنها در سال 2015 در حالی که در خارج از آمریکا زندگی می‌کردند، در تیم مؤسس استارتاپی آموزشی به نام گیواپس بوده‌اند؛ یک پلتفرم شبیه ClassPass برای آسیا و خاورمیانه.

این دو رسماً ارلی‌دی را در سپتامبر 2021 در شهر نیویورک راه‌اندازی کردند و حالا بیش از 7000 معلم را در سایت خود ثبت نام کرده‌اند. در حال حاضر، آنها در نیویورک، وست‌چستر و هیوستون مشغول به کار هستند و برنامه‌هایی برای توسعه کار خود در شیکاگو برای سال آینده دارند.

آخرین جذب سرمایه آنها به گفته خودشان، به این شرکت کمک می‌کند تا در شهرهای جدید کسب‌وکارشان را گسترش دهند و شرکای بیشتری در مدارس و مهدکودک‌ها پیدا کنند. در حال حاضر بیش از 150 مدرسه فعال با ارلی‌دی همکاری دارند، از جمله مهدکودک‌های زنجیره‌ای برایت ‌هورایزن ( Bright Horizons) که از برندهای مطرح آموزش پیش‌دبستانی در آمریکاست.

رشد سریع این کسب‌وکار باعث جلب توجه سرمایه‌گذارانی جون آلپاکا وی‌سی و استراک‌کپیتال شد که در نهایت در یک هم‌سرمایه‌گذاری دور اولیه تأمین مالی خطرپذیر این استارتاپ را با کمک دو وی‌سی دیگر انجام دادند.

هریس می‌گوید او و هم‌بنیان‌گذارش از انجام این دور جذب سرمایه هیجان‌زده هستند و می‌خواهند روی متصل کردن مهدکودک‌هایی از سراسر آمریکا به این مارکت‌پلیس تمرکز کنند؛ به‌ویژه برای اکثر مشتریان‌شان که مدارس یا مهدکودک‌های کوچکی هستند که به شکل خانوادگی اداره می‌شوند و بودجه زیادی برای جذب نیروی انسانی ندارند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/z1ri
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.