کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

مخاطبان صاحبان اصلی کارنگ هستند

مینا والی، مدیرمسئول / آغاز انتشار «کارنگ» برای ما در کارخانه نوآوری رسانه راه‌کار تجربه منحصربه‌فردی بود. پیش از آن ما مالک رسانه‌هایی بودیم که متمرکز بر حوزه فناور‌ی‌های مالی بود. در این سال‌ها رد پای فناوری‌های مالی در بخش‌های غیرمالی پررنگ شده و ما نمی‌توانیم از فناوری در صنعت مالی بگوییم، اما از نوآوری و اقتصاد نوآوری غافل شویم. سه سال پیش آن لحظه برای ما اتفاق افتاد؛ لحظه‌ای که خلاء رسانه‌ای حرفه‌ای و جدی در اقتصاد نوآوری و دیجیتال را به‌طور جد حس کردیم.

پیش از کارنگ تجربه راه‌اندازی، مدیریت و نگهداری یک پایگاه خبری، یک ماهنامه و یک انتشارات را داشتیم. برای داشتن یک هفته‌نامه حریص بودیم. می‌خواستیم این را هم تجربه کنیم. برای یک هفته‌نامه با نام «سواد مالی» که قرار بود به‌صورت تخصصی در این حوزه فعالیت کند، درخواست مجوز داده بودیم، اما تقدیر این بود که ما رسانه‌ای جدید با موضوع اقتصاد دیجیتال را شروع کنیم و نه سواد مالی. بر اساس آیین‌نامه وزارت ارشاد چند ماه اول این رسانه جدید با مجوز سواد مالی فعالیت کرد تا اینکه بالأخره موفق شدیم نام مجوز را به کارنگ به معنای «فصیح» تغییر دهیم.

برای مدیریت رسانه جدید رضا جمیلی اولین و بهترین گزینه‌ای بود که می‌توانست در این مسیر همراه‌مان باشد. رضا هم روزنامه‌نگار خوبی بود و هم به موضوع تسلط داشت و هم در راه‌اندازی و مدیریت تحریریه تجربه داشت. در کنار رضا، المیرا حسینی به‌عنوان دبیر تحریریه به ما پیوست. المیرا روزنامه‌نگاری حرفه‌ای بود و با اینکه تجربه‌ای در حوزه اقتصادی نداشت، به‌خوبی توانست خود را با فضای جدید وفق دهد.

رضا جمیلی و المیرا حسینی هر دو روزنامه‌نگارانی کاربلد و در عین حال فروتن و بی‌ادعا هستند که کار کردن در کنار این دو برای ما نعمتی بزرگ است. راضیه مینایی هم عضو دیگر کارنگ است که ابتدا به‌عنوان کارآموز به ما ملحق شد، ولی با هوش و استعداد خود توانست به‌سرعت به خبرنگاری پرتلاش تبدیل شود که آینده‌ای روشن را برایش می‌بینم. در ادامه مسیر روزنامه‌نگار باتجربه و حرفه‌ای دیگری به ما پیوست؛ سونیتا سراب‌پور که اکنون دبیر کارنگ آنلاین است. سونیتا روزنامه‌نگاری جدی در کار خود است و با وسواس خاصی موضوعات مرتبط را دنبال می‌کند. از ابتدای امسال که سردبیری کارنگ به المیرا حسینی سپرده شد، رضا امیرزاده به عنوان دبیر تحریریه به جمع کارنگ اضافه شد که بی‌سروصدا و با کمترین حاشیه هم می‌نویسد و هم با دبیران و نویسندگان صفحات کار را دنبال می‌کند.

برای ما کارنگ تجربه‌ای جدید بود، چون پیش از این ما محصولی با دوره انتشار هفتگی نداشتیم. دوره انتشاری که در میان دوره‌های انتشار مطبوعات سخت‌ترین است. هر هفته به‌طور مستمر و منظم محصولی را تولید و منتشر کردن کار ساده‌ای نیست که باید دست‌مریزاد بگوییم به همه کسانی که در این مسیر نقش داشتند. استمرار در تولید رسانه‌ای و در عین حال حفظ کیفیت از واجبات یک رسانه است که در کارنگ طی ۱۰۰ شماره شاهدش بودیم و امیدوارم توانش را داشته باشیم که سال‌های طولانی این استمرار و کیفیت را حفظ کنیم.

ما به‌عنوان مالکان کارنگ بعد از بیش از دو سال فعالیت و انتشار ۱۰۰ شماره حواس‌مان هست که کارنگ فقط به ما تعلق ندارد. کارنگ متعلق است به تمامی مخاطبانش و تمامی کسانی که نام و چهره‌شان در هفته‌نامه منتشر شده است. ما اینجا مالک حقوقی هستیم و امیدوارم امانت‌داران خوبی برای کارنگ در قبال صاحبان اصلی این نشریه باشیم.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/dtdf
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.