کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

مدیرعامل دوران از حضورش در الکامپ بیست‌وششم می‌گوید / رونمایی از نسل جدید فایروال‌های دوران در الکامپ

شرکت دوران از جمله شرکت‌های فناور محور حاضر در بیست‌وششمین دوره نمایشگاه الکامپ است. این شرکت در حالی در نمایشگاه بین‌المللی الکامپ شرکت و جدیدترین دستاوردهای خود را به نمایش گذاشته که سال‌هاست به دلیل مسائل مربوط به محدودیت اینترنت در ایران تحت تحریم‌های بین‌المللی قرار گرفته است.

علیرضا عابدی نژاد، مدیرعامل داده‌پردازی دوران در گفت‌وگو با کارنگ ضمن معرفی محصولات و خدمات جدید این شرکت، می‌گوید که در هشت سال تحریم سعی شده تا با تغییر روش‌ها برای بقای دوران تلاش کند. همچنین او تاکید می‌کند که در دوران تقریبا یک دهه تحریم، آنها توانسته‌اند ادامه فعالیت خود را به خوبی مدیریت کنند و تحریم مشکلات حادی را برای این شرکت تا کنون ایجاد نکرده است.

همچنین علیرضا عابدی نژاد، مدیرعامل شرکت داده‌پردازان دوران حضور در این دوره از الکامپ را مثبت ارزیابی می‌کند و درباره استقبال بازدیدکنندگان می‌گوید: «بازدیدکنندگان نمایشگاه الکامپ امسال تشنه آشنایی با محصولات جدید حوزه ICT هستند که این موضوع در افزایش استقبال از نمایشگاه الکامپ تأثیرگذار است. با توجه‌به اینکه در این دوره از نمایشگاه الکامپ تفاهم‌نامه خوبی بین سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور و تهران با مجموعه نمایشگاه‌ صورت‌گرفته، این موضوع نویدبخش این است که امسال نتایج بهتری از نمایشگاه الکامپ بگیریم.»


شبکه‌سازی؛ مهم‌ترین هدف دوران برای حضور در الکامپ


او در ادامه با بیان اینکه پیش‌بینی ما این است که امسال یکی از موفق‌ترین نمایشگاه‌های الکامپ را شاهد باشیم، بیان کرد: «مجموعه دوران از اولین دوره نمایشگاه تاکنون حضور فعال داشته است. در دوره بیست‌وششم نمایشگاه نیز با یک برنامه‌ریزی توانستیم در ۳۲۰ متر فضا، غرفه خود را راه‌اندازی کنیم تا بتوانیم طیف وسیعی از محصولات و خدمات جدید دوران را به مشتریان و علاقه‌مندان نمایشگاه معرفی کنیم.»

عابدی‌نژاد در بخش دیگری از صحبت‌های خود همکاری دولت و بخش خصوصی را برای اجرای نمایشگاه الکامپ مناسب ارزیابی کرد و درباره همکاری بخش‌خصوصی و دولتی در اکوسیستم فناوری کشور اظهار کرد: «همواره یکی از چالش‌های غالب در فضای فناوری اطلاعات شرکت‌های خصولتی هستند که رقابت را در بازار فناوری اطلاعات را به یک رقابت ناعادلانه تبدیل می‌کنند.»

مدیرعامل دوران مهم‌ترین هدف از حضور در نمایشگاه الکامپ را شبکه‌سازی اعلام کرد و در این زمینه گفت: «نمایشگاه الکامپ مناسب‌ترین محل برای معرفی محصولات و خدمات دوران به هزاران نفر مخاطب است. شرکت داده‌پردازان دوران از جمله شرکت‌های تحریمی فناور کشور است.»


نسل جدید فایروال‌های دوران در الکامپ 26


عبادی نژاد از معرفی نسل جدید فایروال‌های دوران در الکامپ خبر داد و درباره معرفی سایر محصولات و خدمات جدید این شرکت در نمایشگاه اظهار کرد: «علاوه بر بازنویسی فایروال‌های دوران، در این دوره از نمایشگاه محصول جدیدی برای جداسازی شبکه‌های محلی یا داخلی «لن» از اینترنت و محصولی برای دسترسی به اپلیکیشن‌ها به نام DTS را معرفی می‌کنیم. در حوزه خدمات نیز علاوه بر خدماتی که قبلاً در حوزه امنیت، تست نفوذ و soc داشتیم، امسال چند خدمت جدید را معرفی خواهیم کرد.»

 مدیرعامل دوران با بیان اینکه در حوزه ERP نیز ورژ‌ن‌های جدیدی از محصولات ارائه خواهیم کرد، ادامه داد: «یکی از خدمات جدید دوران در این نمایشگاه، دوره‌های آموزشی است که با هدف ارتقای آموزش در حوزه فناوری اطلاعات انجام می‌شود. این دوره‌های آموزشی بیشتر از یک سال است که شکل‌گرفته و در نمایشگاه الکامپ برای اولین‌بار معرفی خواهد شد.»

طبق گفته عبادی نژاد، مرکز مدیریت عملیات دوران نیز از دیگر خدمات جدید این شرکت است که برای سازمان‌هایی که می‌خواهند خدمات را به‌صورت مدیریت شده از راه دور دریافت کنند، در نظر گرفته شده است.


روش‌های دوران برای بقا مقابل تحریم


 مدیرعامل این شرکت درباره تأثیر تحریم بر عملکرد این شرکت می‌گوید: «دوران به‌عنوان یک شرکت فناور محور هم درگیر تحریم‌های بین‌المللی کشور و هم تحریم‌های شرکت‌های فناوری اطلاعات بوده و در دوران هشت‌ ساله تحریم راه‌هایی برای بقای شرکت پیدا کردیم و تاکنون مشکلات حادی در این زمینه برای دوران ایجاد نشده است.»

او در ادامه بیان می‌کند: «تحریم‌ها طبیعتاً برای نیروی انسانی ما تأثیرگذار بوده است و دشمنان سعی می‌کنند که نیروهای ما را تحریک کنند تا در شرکت‌های تحریمی کار نکنند؛ اما با این شرایط،  اثر این موضوع برای دوران خیلی زیاد نبوده است و توانسته‌ایم آن را مدیریت کنیم.»

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/p27d
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.