کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

مدیرعامل فلایتیو تغییر کرد / «کامیار ایرانی» به دنبال بازارهای جدید به کمک هوش مصنوعی

کامیار ایرانی به‌عنوان مدیرعامل جدید فلایتیو معرفی شد. ایرانی در رویداد معرفی خود به موضوعات مختلفی اشاره کرد که به‌روزشدن نسخه جدید سایت و اپلیکیشن فلایتیو در تابستان امسال یکی از آنها بود. همچنین ایرانی اعلام کرد که این شرکت در نظر دارد از هوش مصنوعی در روند فعالیت خود، مخصوصاً در بخش پشتیبانی و خدمات پس از فروش استفاده کند.

از سوی دیگر ایرانی خبر از برنامه‌های مجموعه فلایتیو در مورد همکاری با شرکت‌های حوزه لندتک داد و اعلام کرد که بنا به شرایط سخت اقتصادی در حال رایزنی و مذاکره با کسب‌وکارهای لندتکی هستند که به‌زودی نتیجه نهایی در این زمینه نیز اعلام خواهد شد.

به گزارش «کارنگ»، علی کشفی، هم‌بنیانگذار فلایتیو در نشست خبری این پلتفرم با اشاره به مسیر طی‌شده در این استارتاپ گفت: «در مسیر رشد استارتاپ‌ها زمانی می‌رسد که باید خودتان را اخراج کنید و ما حالا که امکان این کار فراهم شد، آقای کامیار ایرانی را به‌عنوان مدیرعامل جدید این مجموعه معرفی می‌کنیم.»

وی با اشاره به سال‌ها حضور کامیار ایرانی در شرکت آمادئوس ایران گفت: «کامیار ایرانی سابقه سال‌ها حضور در آمادئوس ایران را داشته و سه سال است که از مدیران ارشد علی‌بابا بوده است. او حالا کار خود را در فلایتیو به‌عنوان مدیرعامل شروع می‌کند، هرچند سابقه دوستی ما به سال ۲۰۱۵ برمی‌گردد. زمانی که ما می‌خواستیم سرویس پرواز‌های خارجی را بگیریم و به سراغ آمادئوس رفتیم. در آن زمان افرادی این کار را کرده بودند و موفق نبودند و آمادئوس هم سیاست‌های سختگیرانه‌ای نسبت به این موضوع داشت. ولی ما اولین شرکتی بودیم که توانستیم این سرویس را ارائه کنیم. بعد از آن تا چند سال هر کس که می‌خواست این سرویس را پیاده کند، از طریق آقای ایرانی با تیم فنی ما ارتباط می‌گرفت.»


سراغ نیازهای مشتری می‌رویم


کامیار ایرانی، مدیرعامل جدید فلایتیو نیز در این نشست با اشاره به مسیر کار خود از سال ۲۰۰۳ تا امروز در شرکت آمادئوس گفت که این تجربه ۱۸ساله برای او بسیار جذاب بوده است.

وی گفت: «از هشت سال پیش شرکت‌های مسافرتی آنلاین در ایران شکل گرفتند. آنها بر اساس نیاز بازار عمل کردند. چون مسافران می‌خواستند قیمت پرواز‌های مختلف را با هم مقایسه کنند. این پلتفرم‌ها، این امکان را برای آنها فراهم می‌کرد. در واقع تمرکز روی نیاز‌های اساسی مشتری بود. اما حالا می‌خواهیم به سراغ COSTUMER DISCOVERY برویم و نیاز‌های دیگر مشتری را شناسایی و برآورده کنیم. در کنار آن روی هوش مصنوعی هم برای ارتقای کار به‌خصوص در مورد خدمات پس از فروش بهره ببریم.»

کامیار ایرانی درباره مزیت‌ها و وجه تمایز فلایتیو نسبت به پلتفرم‌های مشابه از رونمایی نسخه‌ جدید سایت فلایتیو در تابستان امسال خبر داد و گفت: «در‌ زمینه‌ تجربه‌ کاربری مشتری کیفیت بهتری ارائه خواهد شد. ما این برنامه را داریم که پیشنهاد‌هایی به مشتری بدهیم. وجه تمایز کار ما در این زمینه پرواز‌های خارجی است. امروز نیمی از مشتری‌ها هنوز از شرکت‌های آفلاین خرید می‌کنند، چون هنوز نیاز‌های آنها برآورده نشده است و ما امیدواریم بتوانیم در این قسمت از بازار، فیچر‌هایی ارائه کنیم که بتوانیم این قسمت از بازار را هم به دست بیاوریم.»

مدیرعامل جدید فلایتیو در پاسخ به سؤال کارنگ درباره مشکلاتی که در ماه‌های اخیر در کنسل شدن مکرر پرواز‌ها رخ داده گفت: «قرار دادن یک سیستم امتیازدهی برای پرواز‌ها و ایرلاین‌های داخلی در شرایطی که عرضه و تقاضا در بازار، ارتباط مستقیمی ندارند، امکان‌پذیر نیست. اما مثلاً در کشوری مثل ژاپن حتی میزان آلایندگی هوا هم جزو آپشن‌هایی است که مسافران بر اساس آن پرواز و ایرلاین را انتخاب می‌کنند.»

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/h219
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.