کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

کارنگ نودونهم منتشر شد

هفته‌نامه اقتصاد نوآوری ایران، کارنگ، به نودونهمین شماره خود رسید. جدیدترین شماره کارنگ با عکس جلدی از ایثار و مصطفی قمری، مدیرعامل و رئیس هیئت‌مدیره «بینوست» منتشر شده که همراه با گفت‌وگویی مفصلی با آنهاست.

ایثار و مصطفی قمری اعتقاد دارند تا رسیدن به نقطه بلوغ اکوسیستم‌های رمزارزی در دنیا چند سالی فاصله است. فاصله‌ای که از دید آنها به دلیل حرکت کسب‌وکارها و اکوسیستم‌های حوزه فناوری در ایران که همیشه با یک شکاف مشخص نسبت به نمونه‌های خارجی است، می‌تواند به کاهش ریسک کسب‌وکارهای مشابه داخلی کمک کند. اما همین فاصله اگر در شناسایی فرصت‌های سرمایه‌گذاری روی پروژه‌های آینده‌دار رمزارزی مداخله داده شود، می‌تواند خسارت‌بار باشد.

فرصت‌هایی که در یک مدت کوتاه و در دوره‌هایی که پروژه‌های ارزشمند این حوزه تازه شروع به کار کرده‌اند، می‌تواند برای ایرانی‌ها جذابیت داشته باشد و معمولاً شانس استفاده از چنین فرصت‌هایی عمر کوتاهی دارد… . این دو برادر این روزها در اکوسیستمی که بیشتر کسب‌وکارهای آن از جنس صرافی و در حوزه تبادل هستند، راه متفاوتی در پیش گرفته و روی مدیریت دارایی رمزارز تمرکز کرده‌اند.

در این شماره گفت‌وگویی نیز با عبدالمهدی مستکین، مدیر گروه فرهنگ کمیسیون ملی یونسکوی ایران داشتیم. متسکین می‌گوید: «در یونسکو افزون بر ۱۹۰ کشور جهان حضور دارند و ایران در این میان جزو پنج کشور اصلی در حوزه میراث مشاهیر است. در حال حاضر ۴۱ شخصیت ما در فهرست مشاهیر جهانی یونسکو قرار گرفته و به‌زودی در نوامبر امسال دو شخصیت دیگر هم به این فهرست اضافه خواهند شد.» این گفت‌و‌گو درباره خوارزمی و خدمات وی به حوزه فناوری اطلاعات است.

در شماره 99 کارنگ صفحاتی ویژه پانزدهمین دوره نمایشگاه بورس، بانک و بیمه (فاینکس) و اتفاقاتی که در حاشیه این نمایشگاه افتاد، تهیه کرده‌ایم. در این صفحات گزارش‌ها و گفت‌و‌گوهایی از کسب‌و‌کارهای گوناگونی که در این نمایشگاه حضور به هم رسانده و از جدیدترین محصولات و خدمات نوآورانه خود رونمایی کرده بودند، می‌خوانید.

در صفحه زنان نوآور این شماره گفت‌وگویی با کوثر کرمی، بنیان‌گذار سیستم هوشمند رابین داشتیم. «رابین» یکی از ابداعات کرمی است که برای نظارت و کنترل هوشمند مرغداری‌ها استفاده می‌شود. سیستم هوشمند رابین بر پایه اینترنت اشیا و با هدف مانیتورینگ پارامترهای مؤثر بر رشد و پرورش طیور در سوله‌های مرغداری طراحی و تولید شده است. این محصول با داشتن سنسورهای بسیار دقیق قادر به اندازه‌گیری پارامترهای مهم محیطی در روند رشد جوجه‌هاست.

همچنین به بهانه سومین کنگره و نمایشگاه محصولات زیست‌پزشکی و صنایع وابسته (ایران‌بایو) با برخی فعالان حوزه زیست‌فناوری کشور که در این نمایشگاه حاضر بودند، به گفت‌و‌گو پرداختیم و فرصت‌ها و چالش‌های این حوزه را بررسی کردیم.

متن کامل تمام این خبرها و گزارش‌ها را می‌توانید در کارنگ نودونهم بخوانید.

کارنگ؛ امروز درباره فردا بخوانید.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/90h9
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.