کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

مدیر مالی آلفابت

درباره روث پورات و مسیر حرفه‌ای‌اش

زنان جهان، در اکثر مشاغل مالی با دقت و موفقیت زیادی مشغول به کار هستند، اما معمولاً مدیران ارشد مالی، مخصوصاً در شرکت‌های بزرگ، مردان هستند. اما «روث پورات» زنی است که هم در مدیریت مالی و هم در مدیریت بازرگانی بسیار موفق است. او مدیر مالی شرکت آلفابت است که گوگل یکی از شرکت‌های زیرمجموعه این شرکت است.

روث پورات در سال ۱۹۵۸ در شهر چشایر انگلستان به دنیا‌ آمد. او دختر دکتر «دان» و «فریدا پورات» است. وقتی روث نوجوان بود، پدرش به‌عنوان پژوهشگر بخش فیزیک دانشگاه هاروارد انتخاب شد و خانواده‌ پورات به ماساچوست نقل مکان کردند و پس از آن به همراه خانواده به پالوآلتو، کالیفرنیا رفتند و در آنجا ماندگار شدند.

پورات از همان ابتدا به کارآفرینی و اقتصاد علاقه داشت و توانست مدرک کارشناسی خود را در رشته اقتصاد و روابط بین‌الملل از دانشکده‌ MBA دانشگاه استنفورد با رتبه ممتاز دریافت کند. در سال ۱۹۸۷ و در ۲۹سالگی، وارد بازار کار شد. به شرکت مورگان‌استنلی رفت، در بخش مالی مشغول به کار شد و پله‌‌پله رده‌های سازمان را طی کرد تا در سال ۲۰۰۳ رئیس گروه جهانی مؤسسات مالی شرکت مورگان‌استنلی شد.

این رتبه بالایی بود که یک زن توانسته بود بدان دست ‌یابد و دلیل اصلی این انتخاب، سابقه‌ کار درخشان و تصمیمات درست مالی بود که در‌ طول زمان کاری اخذ کرده بود. مثلاً وقتی در سال ۲۰۰۰ در پست یک بانکدار در مورگان‌استنلی مشغول بود، توانسته بود با تصمیم درست و تأمین مالی، شرکت آمازون را که در معرض خطر انحلال قرار گرفته‌ بود، نجات دهد.

در سال ۲۰۱۵ او به‌عنوان مدیر‌ مالی به گوگل رفت و با سازمان‌دهی مجدد بخش مالی شرکت و ایجاد قوانین مالی جدید و منضبط، باعث افزایش ارزش سهام گوگل شد. در سال ۲۰۱۸ نیز به‌عنوان بهترین مدیر مالی اینترنتی انتخاب شد.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/r13y
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.