رسانه اقتصاد نوآوری ایران

مراقبه روحی در سفر

درباره استارتاپ هندی Gypsy Shack

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

استارتاپ Gypsy Shack در سال 2013 در هند پایه‌گذاری شد تا با تکیه بر فرهنگ طبیعت‌محور شرقی سفرهایی در دل طبیعت را در دسترس علاقه‌مندان قرار دهد. این استارتاپ ادعا دارد که هیچ گردشگری نیازی به همراه داشتن کیف پول ندارد، چراکه از پیش به تمام نیازهای گردشگران فکر شده است.

شعار استارتاپ جیپسی‌شک این است که سفر بیش از تفریح است. فعالیت‌هایی که در برنامه‌های این استارتاپ قرار دارد، عبارتند از: پیاده‌روی در مسیرهای طبیعی که کمتر شناخته شده با راهنمای محلی، شرکت در مراسم فرهنگی و مذهبی محلی، آموزش هنرها و صنایع دستی هندی، سفرهای عکاسی از حیوانات و پرندگان در مناطق بکر طبیعی و همچنین فیل‌سواری به صورت اصولی.

الکس مورهاوس، بنیان‌گذار این استارتاپ، می‌گوید هدفشان برقراری ارتباط عمیق میان افراد است و علاوه بر تجربه فیزیکی سفر، بر تأثیر روانی آن نیز تأکید بسیار دارند. برقراری ارتباط و همفکری میان علاقه‌مندان به طبیعت و فرهنگ شرق، دریچه‌ای است که مدیران استارتاپ جیپسی‌شک می‌گویند آن‌ها را از دیگر کسب‌وکارهای گردشگری متفاوت کرده‌ کرده است.

از سوی دیگر برگزاری این تورها به وسیله ساکنان محلی منطقه، امکان ارتباط مستقیم با زندگی و فرهنگ هند را برای گردشگران فراهم می‌کند. نام این استارتاپ با تأکید بر مفهوم واژه Gypsy به معنای جوینده انتخاب شده است و ذات این جویندگی دنبال کردن حقیقت، تجارب تازه و کشف جهان و انسان و مراقبه روحی است.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/nxzq
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.