مسیر وال‌استریت به دنیای رمزارز

کدام استارتاپ‌ها وال‌استریت را به دنیای کریپتو نزدیک‌تر خواهند کرد؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بنگاه‌های وال‌استریت در زمینه پذیرفتن فناوری کریپتو و امور مالی غیرمتمرکز در یک نقطه‌عطف ویژه قرار دارند و برای طی‌کردن این بخش از مسیر نیازمند اندکی کمک هستند. این بنگاه‌ها نیازمند ایجاد زیرساخت این دو فناوری هستند و تعداد زیادی از فین‌تک‌ها می‌توانند در این زمینه تأثیرگذار باشند.

به گزارش بیزینس اینسایدر صنعت کریپتو توانست در سال ۲۰۲۱ سرمایه زیادی را از سوی بنگاه‌های مالی سنتی مانند گلدمن ساکس و بانک آمریکا جذب کند، اما در کنار آن در جذب سرمایه خصوصی هم رکورد شکست. سرمایه‌گذاری خطرپذیر جهانی روی استارتاپ‌های بلاکچین در سال ۲۰۲۱ به رکورد 25.2 میلیارد دلاری رسید که نسبت به سال ۲۰۲۰ رشدی ۷۱۳ درصدی را نشان می‌دهد. در ادامه با استارتاپ‌هایی بیشتر آشنا می‌شویم که به نظر سرمایه‌گذاران می‌توانند گذار وال‌استریت به فناوری کریپتو را تسریع کنند.

الکمی (Alchemy)
استارتاپ الکمی به شرکت‌ها و توسعه‌دهندگان فعال در آن ابزارهای زیرساختی را ارائه می‌دهد که به کمک آنها می‌توان اپلیکیشن‌هایی را مبتنی بر اتریوم و دیگر بلاکچین‌ها ایجاد کرد. این استارتاپ در آخرین مرحله جذب سرمایه خود توانست ۲۰۰ میلیون دلار دریافت کند و به این طریق به ارزشی بیش از ۱۰ میلیارد دلار رسید. این فین‌تک در حال حاضر محبوبیت خاصی بین شرکت‌هایی دارد که کاملاً روی بلاکچین تمرکز دارند، مانند بازار توکن غیرمثلی اوپن‌سی و والت رمزارز تراست والت.

بلاک (Bloq)
فین‌تک بلاک با ارائه API این کسب‌وکار به بنگاه‌های مالی، امکان اتصال آنها به شبکه‌های محبوب بلاکچین و داده‌های موجود در زنجیره آنها را فراهم می‌کند. علاوه بر این، استارتاپ بلاک قصد دارد خدماتی را هم در زمینه قدرت محاسباتی خارج از زنجیره و غیرمتمرکز و همچنین محصولات مربوط به ذخیره غیرمتمرکز ارائه دهد.

این فین‌تک همین حالا هم در بنگاه‌هایی نظیر سیتی‌گروپ، فیدلیتی و دیسکاور فعالیت می‌کند. جف گارزیک، بنیان‌گذار و مدیرعامل بلاک، آشنایی قابل توجهی با فناوری بک‌اِند دارد.

چک‌اوت دات‌کام (Checkout.com)
استارتاپ چک‌اوت دات‌کام پیشاپیش به یکی از بازیگران مهم فضای پرداخت کسب‌وکار به کسب‌وکار (B2B) تبدیل شده است. چک‌اوت دات‌کام حالا قصد دارد با استفاده از این توان خود، سراغ زیرساخت‌هایی مشابه برود که به مصرف‌کننده‌ها و تاجران هم امکان تراکنش به‌صورت رمزارزی را می‌دهد. خدمات پرداختی این فین‌تک همین حالا هم در بسیاری از صرافی‌های بزرگ رمزارز دنیا استفاده می‌شود که از بین آنها می‌توان به کوین‌بیس، اف‌تی‌ایکس، کریپتو دات‌کام و بایننس اشاره کرد.

کامپوند لبز (Compound Labs)
فین‌تک کامپوند لبز به بنگاه‌های مالی این امکان را می‌دهد که با ارائه حساب‌های خزانه‌داری، با وام‌دادن به سازوکارهای غیرمتمرکز، سود کسب کنند. بنگاه‌های مالی با استفاده از خدمات خزانه‌داری کامپوند (Compound Treasury)، می‌توانند حسابی را با سود ثابت چهار درصد افتتاح کنند. این سود ناشی از وام‌دادن روی بازارهای پولی کامپوند است.

سازوکار این سرمایه‌گذاری به‌طور کلی این است که دلار آمریکا به سکه باثبات USDC تبدیل می‌شود و پس از آن در پروتکل مالی غیرمتمرکز کامپوند سرمایه‌گذاری می‌شود و در نهایت دقیقاً مشابه کسب سود حساب‌های پس‌انداز، سود ایجاد می‌کند.

فالکن‌ایکس (FalconX)
فالکن‌ایکس برای مؤسسات مالی و شرکت‌هایی که حجم زیادی رمزارز در خزانه‌داری‌های خود دارند، امکان معامله، کارگزاری و سپرده‌گذاری را در قالب کریپتو، فراهم می‌کند. جدای از این خدمات، شاخه اعتباری فالکن‌ایکس به بنگاه‌ها امکان تأمین مالی کوتاه‌مدت را برای تجارت ارائه می‌دهد. این فین‌تک در حال ایجاد مجموعه‌ای از خدمات است که در نهایت می‌توانند مانند یک کارگزاری قدرتمند در زمینه دارایی‌های دیجیتال عمل کنند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/ilic
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.