کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

مهرشاد تیموری، مدیرعامل بقراط بیان کرد / کاهش کنسلی در نوبت‌گیری با پرداخت آنلاین

به گفته مهرشاد تیموری، مدیرعامل بقراط با نوبت‌گیری و پرداخت آنلاین، 75 درصد از کنسلی‌ها در نوبت‌گیری کاهش می‌یابد.

بررسی‌های این پلتفرم نشان می‌دهد که مقایسه سال دوم استفاده پزشکان از پلتفرم آنلاین سلامت بقراط در قیاس با سال اول دربردارنده رشد 56درصدی است.

مهرشاد تیموری، مدیرعامل بقراط با اعلام این خبر ادامه داد: «داده‌های ثبت‌شده در بقراط نشان می‌دهد پزشکانی که ترجیح می‌دهند با مدل سنتی مدیریت مطب خداحافظی کرده و به سمت‌وسوی امکانات دیجیتال مسیرشان را عوض کنند، تقریباً در سال دوم فعالیت خود از تمام امکانات فضای دیجیتالی که پلتفرم در اختیارشان قرار می‌دهد استفاده می‌کنند.»

تیموری معتقد است استفاده کامل از امکانات دیجیتال سبب می‌شود پزشکان در سال دوم استفاده از امکانات فضای دیجیتال رشدی بالغ بر 56 درصد را تجربه کنند. او مزیت‌هایی چون نبود زمان خالی، کمترین کنسلی بیمار به دلیل پرداخت آنلاین در زمان ثبت نوبت آنلاین، افزایش تعداد افراد ویزیت‌شده توسط پزشک به دلیل کم شدن زمان تداخل ویزیت بیماران، دسترسی راحت و سریع به پرونده بیماران به دلیل بیس فناوری و آرشیو پرونده پزشکی در بقراط و… را دلایل اصلی و مهم این رشد عنوان می‌کند. 


راحتی کار پزشک و بیمار در پرداخت آنلاین


مدیرعامل بقراط با بیان اینکه پرداخت آنلاین در حین نوبت‌گیری اینترنتی میزان کنسلی زمان در بین بیماران را تا 75 درصد کاهش می‌دهد، تأکید کرد: «دسترسی آسان با یک نام و کد ملی به پرونده بیمار، دقت در ثبت اطلاعات و دسترسی به تاریخچه چندساله‌ بیمار با چند کلیک، به‌صورت تفکیک‌شده و کاملاً مشخص، ضمن راحتی کار پزشک، کار بیماران را نیز راحت کرده و نظم و ترتیب متفاوتی به کلیت کار درمان پزشک و بیمار می‌بخشد. ضمن اینکه مدیریت مالی و گزارش‌گیری دوره‌ای مالی هم از مواردی است که به‌صورت سیستماتیک انجام می‌شود و نیازی به انجام کار سخت و عجیبی توسط پزشک و منشی در این زمینه نیست.»

هم‌بنیان‌گذار بقراط گفت: «در دنیایی که هوش مصنوعی روز‌به‌روز در زندگی افراد در حال رخنه است، کمک گرفتن از آن ضمن بالا بردن کیفیت کار و افزایش علم و دانش می‌تواند آسایشی متفاوت برای زندگی افراد به ارمغان بیاورد. ارتباط گرفتن با دنیای فناوری کم‌کم و به‌مرور، علاقه‌مندی به این دنیای دیجیتال و استفاده بیشتر از آن را به همراه دارد.»

بسیاری از ما این روزها در زندگی روزمره خود با دنیای فناوری سروکار داریم. در حالی که فناوری به لایه‌های متفاوتی از زندگی همه ما نفوذ کرده، حوزه پزشکی نیز از این قاعده جدا نمانده است. بسیاری از پزشکان علاوه بر نسخه آنلاین، ترجیح می‌دهند با مدل سنتی مدیریت مطب و انبوهی از پرونده‌های پزشکی و خطاهای گاه‌وبیگاه در ثبت اطلاعات بیماران خداحافظی کنند و حتی برای مدیریت مالی خود سراغ دنیای دیجیتال بروند و به دنیای مدرن سلام کنند. 

استفاده از پلتفرم‌های سلامت توسط پزشکان مزایایی ازجمله بهبود کیفیت، امنیت، کاهش خطاهای پزشکی، مدیریت اطلاعات بیماران، به‌روزسانی اطلاعات و… را به همراه دارد. 

اما در کنار تمام این مزایا، جدیدترین آماری که پلتفرم آنلاین سلامت بقراط منتشر کرده نشان می‌دهد پزشکانی که برای مدیریت مطب از پلتفرم‌های آنلاین سلامت استفاده می‌کنند در سال دوم استفاده از این پلتفرم‌ها، رشد بیش از 50درصدی را به نسبت سال اول استفاده تجربه می‌کنند. 

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/kcy1
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.